miercuri , 26 iulie 2017

Aerul condiționat: cum ne afectează mușchii și articulațiile

aer conditionat

Temperaturile crescute de afară ne dau bătăi de cap și am face orice ca să ne mai răcorim puțin. Un duș rece, o înghețată și aerul condiționat la o temperatură cât mai scăzută par să rezolve pentru moment problema. Însă specialiștii nu sunt de acord și ne avertizează că toate aceste măsuri nu fac decât să ne agraveze starea de disconfort termic, cauzând chiar grave probleme ale mușchilor și articulațiilor.

„Mușchii au un rol vital atât în determinarea mișcării, cât și în menținerea unei temperaturi optime a corpului. Iată de ce, atunci când intră în contact direct cu temperaturile scăzute ale aerului condiționat, mușchii vor lucra mai intens pentru a regla statusul termic al organismului. Pentru a accentua senzația de răcorire, cele mai multe persoane se poziționează chiar în direcția în care bate aerul condiționat sau în lateral. Însă acest lucru nu face decât să creeze un alt disconfort termic și să determine mușchii tonici să se contracte mai puternic, riscând astfel să rămână încordați. Acesta este momentul în care cele mai multe persoane simt că au rămas „înțepenite”, apar dureri ale mușchilor și articulațiilor și imposibilitatea de mobilizare”, explică Bogdan Goga, fizioterapeut în cadrul studioului de recuperare medicală Terapie pentru Mișcare.

În acest sens, specialistul ne sfătuiște să ținem cont de câteva reguli, care să ne ferească de orice pericol:

  1. Reglați temperatura aerului condiționat, astfel încăt să nu existe o diferență mai mare de 10 grade între cea de afară și cea din casă sau mașină. Problemele tind să apară atunci când diferența de temperatură este resimțită de organism ca fiind una foarte mare;

  2. Evitați contactul direct cu aerul condiționat și direcționați-l către mijlocul camerei. Dacă totuși vă aflați într-un mediu în care nu îl puteți evita, încercați să vă protejați și purtați o eșarfă în jurul gâtului;

  3. Dacă nu ați respectat aceste reguli și ați rămas „înțepenit”, programați o ședință de evaluare la fizioterapeut pentru a localiza problema și a personaliza un program de recuperare medicală ce poate combina diverse tehnici și proceduri: terapie manuală, laserterapie, electroterapie, masaj, taping etc. De asemenea, câteva exerciții ușoare de gimnastică sau yoga pot fi de mare ajutor.

De asemenea, fizioterapeutul Bogdan Goga ne sfătuiește ca, pe timp de vară, să alegem dușurile fierbinți, care să obișnuiască organismul cu o temperatură mai crescută, astfel încât, în momentul ieșirii de la duș, temperatura de afară să fie resimțită ca fiind mai răcoroasă. Și nu în ultimul rând, să evităm consumul de lichide cu o temperatură mai scăzută de 4 grade Celsius pentru a preveni apariția altor probleme de sănătate a organismului.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus