luni , 11 decembrie 2017

Alimentația acidă și alcalină: echilibru în dieta de zi cu zi

dieta

O alimentaţie săracă în săruri induce deficienţe în structurile ţesuturilor, în funcţionarea corectă a proceselor metabolice, dar şi o mineralizare insuficientă, care determină apariţia stărilor de oboseală, tremurul pleoapelor, putere de concentrare scăzută, iar în cazul celor mici, dezvoltarea insuficientă a oaselor şi a vederii.

Acidul şi nivelul alcalin sunt măsurate pe o scală a pH-ului, astfel că o creştere a acidităţii determină scăderea pH-ului şi instalarea acidozei, în timp ce o creştere a alcalinităţii face că nivelul ph-ului să crească şi deci, să apară alcaloza. În general, nivelul pH-ului sanguin trebuie să aibă valori între 7,35-7,45 – uşor alcalin. Cel mai la îndemână mod de a menţine acest nivel constant este printr-o alimentaţie alcalină. Aceasta ajută pH-ul sângelui să se menţină în limitele normale fără prea mult efort şi în acest sens, doctorul imunolog Tania Bejan, specialist Ropharma, sfătuieşte ca 60-80% din dietă să fie constituită din alimente ce conţin elemente alcaline şi 20-40% din alimente ce conţin elemente acide. Aciditatea excesivă duce la îmbolnăvirea organelor prin care se excretă acizii: rinichii, plămânii, pielea, ficatul şi intestinele.

Ce alimente alcaline şi acide recomandă dr. Tania Bejan, specialist Ropharma:

Dieta alcalină

  • Legume (ridichi, dovleac, cartofi noi, salată verde, pătrunjel, usturoi, vinete, conopidă, busuioc, coriandru, andive, varză, mazăre, chilli, sparanghel etc)
  • Fructe ( avocado, lămâie, nucă de cocos proaspătă, grepfruit etc)
  • Cereale şi leguminoase (știr, mei, linte, soia, Kamut, orez brun, fasole etc)
  • Seminţe (migdale, seminţe de in, de susan, de floarea soarelui, cocos etc)
  • Ulei (de in, de avocado, de cocos etc)
  • Germeni (de soia, de ridiche,d e broccoli, de Quinoa, etc)
  • Verdeaţă (mlădiţe de grâu,de orz,ovăz, pir târâtor, coada calului etc)
  • Pâine (pâine cu germeni, lipie cu drojdie etc)
  • Ceaiuri (negru, alb, verde)

Dieta acidă

  • Carne (viţel, porc, pește, vânat, midii, cârnaţi, slănină etc)
  • Lactate (unt, brânză, lapte, zer, frişcă, brânză de soia)
  • Ouă
  • Îndulcitori (zaharină, zaharoză, sucraloză, miere, sirop de arţar, roşcove, sirop de fructoză)
  • Băuturi (energizante, cafea, ceai negru, pasteurizate, cacao etc)
  • Sosuri ( maioneză, wassabi, muştar, ketchup )

În ceea ce priveşte alimentaţia zilnică şi alcalinitatea acesteia, doctorul imunolog Tania Bejan recomandă:

  • Dacă doriţi să rămâneţi curând însărcinată, orientaţi-vă alimentaţia spre una de tip alcalin, bogată în alimente proaspete şi sănătoase, în proporţie de 80%, deoarece o astfel de dietă poate determina adesea scăderea nivelului de infertilitate.
  • Mărul, portocala, banana – consumate dimineaţa pe stomacul gol – au efect alcalin, însă consumate seara vor  produce senzaţia de „arsură la stomac”. Mai mult decât atât, mâncate corect, aceste fructe aduc beneficii unice sistemului imunitar, cresc producția de imunoglobuline care protejează împotriva virusurilor”
  • Evitarea alimentelor procesate precum pâine, paste, cereale, cafea, zahăr, produsele în conservă, deoarece contribuie la inducerea stării de hiperaciditate. Astfel, alimentele integrale şi neprocesate  aduc cele mai multe beneficii pentru menţinerea unui pH echilibrat al sângelui.
  • Dacă sunteţi adepţii unei dietei raw, deşi nu sunt multe alimente acide incluse în această dietă, vă puteţi baza pe banane, coacăze, mure, prune, orez brun, dovleac, cacao sau fistic.

Problema alimentaţiei şi atenţia pe care aceasta o necesită are o importanţă cu atât mai mare în cazul femeilor însărcinate. Ropharma recomandă ca, în cazul viitoarelor mămici, alimentaţia alcalină să fie susţinută şi de suplimente prenatale. Produsul Ropharma Activit Prenatal conţine nutrienţi necesari dezvoltării armonioase a fătului şi în acelaşi timp întăreşte sistemul imunitar. Activit Prenatal ajută la formarea cartilajelor, oaselor, sistemului nervos, dinţilor şi gingiilor fătului, reduce riscul apariţiei malformaţiilor sistemului nervos, ajută la dezvoltarea fizică şi neurologică a acestuia, stimulează secreţia lactică şi previne deficitul de calciu.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus