marți , 26 septembrie 2017

Altex își dă aere, dar nu-ți dă aer condiționat

john goodmanfoto

Într-o frumoasă zi de iunie anul curent, când afară prăjeai ouă pe capota maşinii, că erau vreo 40 de grade la umbră, am luat nefericita decizie de a-mi comanda, în sfârşit, un aparat de aer condiţionat.

Zic „în sfârşit“, pentru că, de fel, sunt o friguroasă, orice temperatură sub 30 de grade înseamnă răcoare pentru mine. Aşa că am rezistat cu brio patru ani, de când m-am mutat în casă nouă, câtorva zile mai de caniculă pe an.

Numa’ că acum, nu ştiu ce mi-a venit şi am zis STOP. Trebuie să intru şi eu în rândul lumii şi să-mi pun lângă geam o măgăoaie de-aia care face frig în casă. Timingul n-a fost unul fericit: de obicei, decizii de-astea se iau primăvara şi toamna, când stai cu pulovărașul pe tine şi-ţi faci, precum omul gospodar, car, nu sanie, să fie totul rapid, comod şi mai ieftin decât în sezon.
Mă rog, am zis, hai să arunc, totuși, un ochi pe net, să văd cum stă treaba. Că acum sunt sute de firme care oferă aceste servicii, una mai celebră decât alta, una mai profi decât alta, gândeam eu cu mintea probabil afectată de căldură. Şi, gugălind după aparate de aer condiţionat cu montaj rapid, am dat de următorul anunţ ce mi-a sclipit salvator pe ecran.

altex 1

Yey, băieţii ăştia se mişcă repede, în cinci zile o să am şi eu ce are toată lumea şi nu mă mai fac de râs în fața musafirilor pe care curg apele când vin la mine, în timp ce eu pun şi-o șosețică dacă adie un vânticel, am gândit, bucuroasă de descoperirea mea.

Zis şi făcut – am intrat pe siteul Altex, am văzut un model drăguţ (da, nu râdeţi, femeile se uită şi la design), la un preţ atractiv, cu montajul inclus, iar cele maximum cinci zile termen pentru instalare mi-au făcut irezistibil cu ochiul. Practic, din motivul ăsta am ales să cumpăr de aici şi nu de altundeva, pentru că un aparat de AC la un preţ pe care să mi-l permit găseam în alte zeci de magazine.

Am platit cu cardul şi-apoi am răsuflat uşurată şi încântată de afacerea făcută. Comanda mi-a fost înregistrată pe 17 iunie, deci într-o vineri. Cum eram conştientă că apelasem la o firmă mare, de prestigiu, pe luni, marţi, aşa, deja mă uitam lung în stradă, după maşina curierului. Măi să fie, nimic. Hai că mai stau o zi. Mai stau două. Sun apoi la numărul scurt de la relaţii cu clienţii, vorbesc cu nişte roboţi. Scriu un mesaj în formularul online. Îmi răspunde o fată, Anca Scărlătescu, cică-mi va fi alături pe parcursul rezolvării situaţiei. Lasă-mă, fată, nu vreau să-mi fii alături, că o am pe mama drept proptea emoțională, tu doar trimite drăcia aia către adresa mea, în vara asta, că doar nu trebuie să traverseze oceanul.

air 2foto

Vineri apare şi măgăoaia. Trecuseră deja nu cinci, ci şapte zile de la comandă şi plată.

Ok, minunat, acum am două cutii mari şi grele pe covor – ce fac cu ele? Trag factura lângă mine şi sun la numărul scurt ce ar trebui să apeleze firma de service a marii companii Altex. Acolo trebuie să fac programarea. Ei, mi-am zis, văd ce spun oamenii şi n-o fi foc dacă mai aştept o zi, două, deja m-am specializat în aşteptări.

Nici la acel număr scurt nu răspunde nimeni, cu excepţia nesuferiţilor roboţi. Bunică-mea, pe când suna la butelii, pe vremea lui Ceaușescu, tot se mai întâmpla să aibă câştig de cauză. Dacă suni la Altex, nicio șansă. Deschid formularul pentru programări de pe site. Bag acolo toate datele, apăs send şi gata, misiune îndeplinită. În josul paginii, mic, scrie că în cel mult 48 de ore voi fi sunată pentru programarea montajului.

Între timp, au şters termenul de 48 de ore de pe pagina cererii de instalare şi n-am apucat să-i fac print screen, ca o fraieră ce sunt. Sper că au făcut alții. Au eliminat şi promoţia „Montaj în 5 zile“, dacă intri acum pe pagina ofertei de service, îţi zice că poate peste vreo 15 zile, o lună se petrece minunea. După ce trece vara, să se mai răcorească. Numai că Google ține minte comunicarea anterioara, pe el nu-l poți păcăli, vezi foto1.

altex 2

Am apucat să vă spun că în decurs de 48 de ore nu m-a sunat nici dracu? Dacă n-am apucat, cred că oricum v-aţi dat seama. Nu-i nimic, am sunat eu, din nou, la numerele alea scurte. Nimeni, niciun suflet la celălalt capăt al firului. E deja 1 iulie când scriu acest text şi nu m-a contactat echipa de montaj, măcar cu niște scuze, acolo, pentru faptul că sunt depăşiţi de situaţie şi ca să stabilim naibii împreună o dată fermă de instalare, fie ea şi cumplit de întârziată. Pot înțelege neputința, dar nu pot înțelege nesimțirea.

Acum îmi dau seama cât e de suspect că un brand atât de renumit nu are, la date de contact, pe site, o adresă de e-mail, la care să poţi lua legătura direct cu vreun reprezentat, sau vreun număr de telefon de la sediul central. Sunt comunicate numai numerele de fax, domnii nu vor să fie deranjaţi. În rest, suni ca prostul la telefoane la care nu răspunde nimeni şi completezi tichete de recalmație la care se răspunde când nu mai are rost sau deloc.

Dacă sunteţi tentaţi să spuneţi că sunt eu nebună şi conflictuală, să ştiţi că în general, aveţi dreptate, dar nu și în cazul ăsta particular. Acum eu am dreptate şi alţi clienţi nemulţumiţi care au împânzit pagina de Facebook a țeparilor de la Altex cu mesaje de revoltă/dezamăgire/indignare/amenințare. Iar reprezentanţii firmei răspund, cu un cinism grozav, doar cu indicaţii despre cum poţi returna produsul, dacă nu-ţi convine. Deci nu caută soluţii să rezolve situaţia creată de promoţiile lor obraznice, ci se spală pe mâini cu nonşalanţă, arătând că nu dau doi bani pe clienţii lor şi pe problemele acestora.

Întreb şi eu, acum: cum se pedepseşte reclama mincinoasă, pe baza căreia faci vânzări cu duiumul, dar pe care nu le poţi onora conform promoţiei? Cine răspunde de acest comportament josnic, neprofesionist, sub umbrela unui brand cu renume, că nu vorbim de o firmuliţă de apartament? Cine e manager general la Altex şi ce părere are de situația asta?

*

Scurtă recapitulare: pe data 17 iunie 2016, am comandat la Altex un aparat de aer condiționat supus promoției „Montaj în 5 zile!“. Aparatul mi-a fost livrat după 7 zile.
Azi, 1 iulie 2016, încă nu am fost contactată pentru programarea la montaj. Au trecut fix 14 zile de la data înregistrării comenzii și plății produsului.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus