sâmbătă , 25 noiembrie 2017

Cinci alternative sănătoase la zahăr

zaharFoto: wellandgood.com

Cu toţii ştim că zaharul alb este unul dintre cei mai mari duşmani ai sănătăţii şi ai siluetei. Diabetul, bolile cardiovasculare şi obezitatea sunt numai câteva dintre afecţiunile pe care acesta le provoacă. Însă renunţarea la deserturi poate fi una dintre cele mai mari provocări în materie de alimentaţie, o adevărată bătălie.

Din fericire, există numeroase alternative pentru înlocuirea zahărului, ne spune Florin Neby, şi nu se referă doar la îndulcitorii naturali, ci şi la fructele uscate, piureurile şi sucurile de fructe sau condimentele. Antrenorul de la “Neaţa cu Răzvan şi Dani”, Antena 1, ne sfătuieşte să evităm consumul îndulcitorilor artificiali (zaharina, sucraloza, maltitol, sorbitol, xilitol, aspartame), deoarece aceste substanţe cauzează neplăceri gastrice, alergii şi favorizează dezvoltarea celulelor canceroase.

Iată cu ce ne spune Florin Neby că putem înlocui zahărul din prăjituri fără să ne prejudiciem sănătatea şi forma fizică

Îndulcitori naturali

Mierea, siropul de arţar, melasa, zahărul din nuca de cocos, siropul de agave, extractul de stevia, toate acestea sunt mai puţin procesate decât zahărul rafinat, ceea ce înseamnă că au şi nutrienţi folositori organismului. Mierea şi siropul de arţar sunt bogate în antioxidanţi, melasa conţine fier, calciu, potasiu, magneziu, iar zahărul din nuca de cocos este o sursă foarte bună de aminoacizi. În plus, toate au indicele glicemic mai scăzut decât zaharul alb, iar extractul de stevia are zero calorii.

Sucuri şi piureuri de fructe

Iată o alternativă care va da un plus de aromă prăjiturilor! Bananele, merele, portocalele, ananasul şi piersicile sunt fructe care se pretează foarte bine acestui procedeu.

Fructe proaspete

Coaja de lămaie şi de portocală, fructele de pădure (murele, zmeura, căpşunele), dovleacul, rubarba sunt doar câteva dintre variantele pe care le poţi folosi. Acestea dau aroma şi consistenţă prăjiturilor, fiind surse de zaharuri naturale.

Fructe uscate

Când vine vorba de fructe uscate, ai o mulţime de opţiuni. Cele mai folosite sunt curmalele, prunele uscate, stafidele, feliile de banană şi măr, însă nu trebuie să subapreciezi nici caisele, smochinele, merişoarele, ananasul, mango sau papaya. Toate acestea au un aport ridicat de fier, calciu, cupru, magneziu, potasiu. Tot ce trebuie să faci este să le pui la hidratat cu o zi înainte şi apoi să le amesteci într-un mixer. De asemenea, poţi folosi cocosul uscat, fulgi sau cuburi. Evită fructele confiate deoarece au cantităţi foarte mari de zahăr.

Condimente

Chiar dacă îţi sună ciudat, unele condimente sunt dulci, deşi sunt folosite în preparatele sărate. Seminţele de fenicul sunt foarte dulci, însă s-ar putea să nu se potrivească foarte bine în prăjituri. În schimb, poți folosi scorţişoară, nucşoară, anason stelat, cuişoare, extract de vanilie, pudră de roscove. Vestea bună e că acestea dau savoare deserturilor, fără să adauge extracalorii.

Mai multe detalii găsiţi pe blogul antrenorului.

Despre Florin Neby

În fiecare săptămână în zilele de marţi şi de joi, Florin Neby realizează cele mai creative antrenamente în cadrul emisiunii „Neatza cu Răzvan şi Dani” la Antena 1. Florin are o experienţă de peste 20 de ani în gimnastică, domeniu în care a obţinut zeci de medalii naţionale şi internaţionale, fiind campion european şi mondial la gimnastică masculină şi Maestru Emerit al Sportului în România.

După ce a încheiat cariera de sportiv profesionist, Florin Neby a dezvoltat mai multe proiecte ce au a face cu sportul. A făcut parte din trupa Aeros, al cărei show a fost comparat cu cel al trupei Cirque de Soleil, oferind spectacole în întreaga lume şi apărând în cele mai prestigioase publicaţii, inclusiv pe prima pagina a renumitului New York Times.

Florin Neby este personal trainer, având un concept unic de antrenament ce implică creativitate, motivaţie şi un psihic puternic.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus