miercuri , 13 decembrie 2017

Cinci idei bune pentru sănătatea și frumusețea ta pe timp de iarnă

cute-couples-snow-together-winter-Favim.com-640818Foto: favim.com

Începuturile de an aduc pentru mulți dintre noi un val de entuziasm care ne determină să ne avântăm în noi proiecte, să fim mai activi în tot ce facem, să ne debarasăm de tot ce atârnă greu în urma noastră, să reluăm planuri mai vechi pe care n-am reușit să le ducem la capăt și să vedem cu ochi mai limpezi tot ce ne înconjoară. Un „proiect” esențial suntem chiar noi înșine, iar investițiile pe care le facem în felul în care ne simțim și arătăm sunt cele mai valoroase. Iarna, știți deja, trebuie să avem mai multă grijă de noi, iar dacă repetăm constant câteva gesturi, ele ne vor deveni obiceiuri – unele pentru care ne vom mulțumi mai târziu. Așadar, să plonjăm în ianuarie cu chef de viață și cu câteva idei de îngrijire a sănătății și frumuseții noastre!

Dormi suficient

Adică atât cât ai tu nevoie, fie că e vorba de nouă, zece ore pe noapte sau doar de șapte sau opt. Mai ales iarna, când sistemul imunitar e supus la mai multe provocări, odihna e prioritară. Ne regenerează, și uneori ne face mai bine decât orice medicament.

Protejează-te de frig

Când ieși afară, nici o undă de aer rece n-ar trebui să-ți creeze disconfort; abia atunci știi că ești bine îmbrăcat! Să fii în trend, iarna, înseamnă să alegi haine confortabile, din materiale călduroase (lâna și cașmirul sunt ideale) și încălțăminte solidă, rezistentă la apă. Poartă căciulă, fular și mănuși, să-ți protejezi în primul rând capul, și-apoi părul și pielea de vântul tăios, iar înainte de a merge la culcare, aplică pe corp, ten și buze cele mai hrănitoare creme și balsamuri pe care le ai. Nici bărbații nu ar trebui să-și neglijeze pielea și părul, pentru că frigul poate face ravagii asupra lor.

Mănâncă grăsimi benefice

Nu cele din mezeluri, nu untură de porc și ulei de floarea soarelui prăjit. Încearcă să le elimini pe toate, treptat, și să dai prioritate în alimentația ta uleiului de măsline, peștelui gras (mai ales somonului), brânzei, untului de calitate. Și, nu uita, cea mai bogată sursă de grăsime vegetală e avocado – o adevărată minune a naturii, binevenită în farfuria noastră măcar de trei ori pe săptămână. Chiar dacă ții dietă, grăsimile sunt necesare organismului, cu precădere în sezonul rece.

Sportul, cheia frumuseții și a sănătății

Dacă vrei să arăți și să te simți bine (cine nu vrea?!), nu vei reuși fără sport. Alege orice tip de mișcare îți face plăcere, pentru că astfel vei rămâne consecvent, iar sportul nu-ți va mai fi o povară, ci o adevărată plăcere la care nu vei mai dori să renunți. Iarna, chiar și numai o plimbare prin zăpadă în fiecare zi înseamnă foarte mult, iar în casă oricine poate face gimnastică sau aerobic, de câteva ori pe săptămână. Corpul îți va mulțumi pentru că-l pui la treabă – sedentarismul e sursa multor boli, iar mișcarea ne face mai puternici și mai rezistenți în fața pericolelor ce ne amenință sănătatea.

Hrană pentru suflet și minte

O carte bună, citită în confortul casei încălzite, când afară ninge; o cafea savurată alături de prieteni; o cină prelungită cu oameni dragi; o seară de film, acasă sau la cinema; 20 de minute de meditație; o jumătate de oră citind LaRevista.ro 😀 – iată doar câteva moduri prin care-ți poți hrăni sufletul și spiritul, cu aceeași atenție cu care ai grijă de corpul tău.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus