luni , 23 octombrie 2017

Cum îţi schimbă viaţa 10 minute de mişcare pe zi

SportFoto: healthylivingquotes.net

Aşa cum îţi găseşti voinţă pentru a munci și timp pentru plăcerile cotidiene, la fel ai putea găsi în tine ambiţia de a face măcar 10 minute de mişcare organizată zilnic. Motivaţii există suficiente, căci pentru un om sănătos nu există contraindicaţii când vine vorba de sport, ci dimpotrivă, numai efecte benefice.

Îţi menţii greutatea

Pentru femei, în general, acesta este un argument suficient ca să înceapă să se mişte câte puţin în fiecare zi. În plus, odată ce ajungi la greutatea dorită, devine extrem de ușor să o menții prin sport și totodată, să te poți bucura de micile (sau marile) capricii culinare.

Ţii doctorul departe

Asta pentru că sunt o mulţime de boli care se pot preveni cu ajutorul sportului, cum ar fi cele cardiovasculare, diabetul şi chiar cancerul. Totodată, circulaţia sangvină se îmbunătăţeşte, ferindu-te astfel de afecţiuni supărătoare cum ar fi picioarele umflate sau varicele.

Ești mai binedispus

La câteva minute după ce începi să faci mişcare, creierul este stimulat să producă anumite substanţe strâns legate de starea ta de dispoziţie. Serononina, oxitocina – amândouă sunt hormoni care ne aduc zâmbetul pe buze și care ne fac să vedem viața cu ochi mai prietenoși.

Capeţi energie

Dobândeşti mai multă mobilitate, menţii în bună formă ţesutul muscular şi ajuţi sistemul cardiovascular să funcţioneze mai bine. De asemenea, în urma infuziei de hormoni pozitivi, vei căpăta mai multă energie şi vitalitate.

Ai o viaţă sexuală mai bună

Tot graţie secreţiei de hormoni care se produce în timpul activității fizice și după aceea, libidoul crește, iar senzațiile provocate de sex se intensifică.

Dormi mai bine

Starea de somnolență apare mai firesc, iar odihna va fi mult mai profundă dacă faci puțină mișcare în fiecare zi.

Arăți mai bine

Pielea devine mai curată şi mai luminoasă, muşchii se vor contura armonios, iar postura generală va fi mai elegantă și mai frumoasă.

Ce să faci?

Orice: de la exerciţii clasice de gimnastică, până la aerobic, dans, yoga, alergări, urcatul scărilor sau sărituri pe loc, absolut orice tip de mişcare este binevenită. Dacă la asta mai adaugi şi activităţi de zi cu zi, cum ar fi curăţenia prin casă, joaca alături de copii sau câte o plimbare în aer liber, înseamnă că ţi-ai îndeplinit misiunea.

Nu că vrem să vă speriem, dar sedentarismul:

  • Este factor de risc pentru 6 % dintre decesele care au loc la nivel global
  • Este principala cauză pentru 25 % din cauzurile de cancer de sân şi de colon
  • Este vinovat pentru 27% din cazurile de diabet şi pentru 30 % din cardiopatiile ischemice
Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus