joi , 14 decembrie 2017

Cum ne ajută apa să arătăm mai tineri

apafoto

Cunoscută drept cel mai important element necesar vieţii, după oxigen, apa este apreciată ca aliat al celor care îşi doresc să aibă un ten mereu hidratat, luminos şi cât mai tânăr. Medicul specialist dermatolog Ana Maria Vlad vorbeşte despre beneficiile apei asupra pielii, despre cantitatea pe care ar fi bine să o bem zilnic şi despre tipurile de lichide pe care este recomandat să le includem în alimentaţie.

Apa este importantă în funcţia fiecărui organ din corp, inclusiv a pielii, în compoziţia căreia este prezentă în proporţie de aproximativ 64%. Aceasta intră în structura celulelor pielii, dar şi a spaţiilor dintre celule, fiind importantă în procesul de sinteză a colagenului, în lipsa căruia pielea îşi pierde fermitatea şi îşi face apariţia procesul de îmbătrânire. Nu în ultimul rând, apa este esenţială şi pentru menţinerea filmului hidro-lipidic de suprafaţă şi pentru detoxifierea pielii.

„Atunci când celulele pielii nu sunt suficient hidratate, aspectul exterior va avea de suferit, făcându-ne să arătăm mai în vârstă decât suntem în realitate. Când cantitatea de apă care ajunge la piele e insuficientă, aceasta se deshidratează şi se descuamează, nemaiputând îndeplini funcţia de principală barieră contra mediului extern. Pielea deshidratată este ternă, cu riduri şi pori evidenţi, toate acestea asociate cu o neplăcută senzaţie de mâncărime. Aşadar, un aport suficient de apă este extrem de important, atât pentru o bună funcţionare a organismului, dar şi din punct de vedere estetic”, este de părere Ana Maria Vlad, dermatolog în cadrul clinicii Hebra Dermatologie

Câtă apă ar trebui să consumăm zilnic? Câtă avem nevoie

Cu toate că importanţa apei pentru funcţionarea întregului organism şi desfăşurarea unor procese vitale este foarte bine cunoscută, nu s-a ajuns încă la un consens şi nu există o formulă clară care să stabilească volumul de apă necesar zilnic. „Deşi există numeroase discuţii privind influența apei asupra pielii, studiile ştiinţifice bine conduse în această direcţie lipsesc, informaţiile pe care le avem provenind în principal din experienţa personală a medicilor şi pacienţilor. Spre exemplu, un studiu a constatat că, la 30 minute de la consumarea unui pahar cu apă, circulaţia la nivelul pielii s-a intensificat, ceea ce înseamnă mai mult aport nutritiv şi o mai bună eliminare a toxinelor acumulate la nivelul pielii. Să nu uităm nici că apa este cea mai simplă şi mai naturală metodă de detoxifiere”, spune medicul Ana Maria Vlad.

Adevărul este că singuri ne putem da seama de cantitatea de apă de care corpul nostru are nevoie zi de zi. Un fapt de care am putea să ținem cont, însă? nu este o idee bună să bem mai mult de un pahar o dată, întrucât corpul nu poate absorbi mai multă apă într-o oră. Dacă va fi depăşită această cantitate, lichidele în exces vor fi eliminate prin urinare înainte de a aduce beneficii întregului organism şi implicit, ale pielii.

Cum acționează apa asupra pielii noastre

Un aport nutritiv mai bun înseamnă un proces de reparare şi de reînnoire mai eficient al pielii, care poate avea ca rezultat un aspect mai tânăr, mai tonic şi mai elastic al tenului. „Acest lucru nu înseamnă că apa inversează procesul de îmbătrânire, ci că ajută la menţinerea tonusului sau la camuflarea într-un mod natural a îmbătrânirii cutanate firești. Explicaţia este că, atunci când pielea este hidratată, ea pare mai plină, iar semnele îmbătrânirii sunt reduse la minimum, însă în realitate, examinând pielea la microscop, vom observa că ridurile se află încă acolo şi nimic nu s-a schimbat definitiv. Cu alte cuvinte, o piele hidratată face că ridurile să fie mai puţin vizibile”, explică dermatologul.
Unii pacienţi relatează chiar ameliorarea acneei după o hidratare mai bogată, fapt posibil prin echilibrarea filmului hidro-lipidic de suprafaţă al pielii. În cazul în care pielea este acoperită cu prea mult sebum în raport cu apă, acest lucru poate duce la înfundarea porilor şi apariţia coşurilor sau a punctelor negre.

Ce tipuri de lichide e sănătos să consumăm

Nu contează felul apei pe care o bem, ci cantitatea de unul sau doi litri consumați pe parcursul unei zile (aici intră şi apa din fructe, legume, supe, ciorbe, cafea, ceaiuri etc.). Există voci care afirmă că apa din alimente e mai bine utilizată de organism decât apa ca atare. De asemenea, e indicat să nu aşteptăm senzaţia de sete pentru a bea un pahar de apă, această senzaţie fiind e deja un semnal de alarmă al organismului.

Citiți și Două trucuri pentru o digestie mai bună și o piele mai frumoasă!

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus