marți , 25 septembrie 2018

Cum putem trata migrenele cu terapii alternative

migrene

Când capul te doare în mod regulat, iar dulapul de medicamente se golește pe zi ce trece, acordă o şansă remediilor alternative! Te fereşti astfel de efectele adverse ale substanţelor chimice şi ai putea constata că, de multe ori, o mâncare bună, un ceai aromat sau câteva şedinţe de acupunctură sunt mai eficiente decât o pastilă.

Migrena se manifestă prin crize cu dureri intense, localizate, de regulă, într-o anumită zonă a capului şi care se amplifică la efort fizic. Se asociază cu greţuri, ameţeli, transpiraţii, senzaţie de vomă şi intoleranţă la lumină. Dacă ai astfel de simptome, te confrunţi cu o migrenă… ca la carte. Poate că un alt fel de terapie poate reprezenta  soluția potrivită împotriva unor astfel de stări.

Alimentația, prima cheie

  • Alimentaţia echilibrată influenţează decisiv această stare. Evită dulciurile foarte procesate, produsele tip fast-food şi alcoolul!
  • Nu sări peste mese! Deseori, senzaţia de foame este responsabilă pentru durerile de cap asociate cu starea de rău general.
  • Merele sunt considerate adevărate medicamente vii în lupta cu migrenele. Curăţate de coajă şi de sâmburi şi consumate cu puţină sare, dimineaţa, pe stomacul gol, fac minuni. La fel de eficiente sunt inhalațiile cu oțet de mere.
  • Scorţişoara are şi ea efecte benefice demne de luat în seamă, mai ales dacă durerea de cap a fost provocată de expunerea la aer rece. Condimentul se pisează mărunt şi se face pastă cu ajutorul unui strop de apă. Amestecul se aplică pe frunte şi tâmple.
  • Apiterapia acţionează pe termen lung, aşa încât este ideală utilizarea consecventă a produselor apicole. Două linguriţe cu miere înghiţite în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, te energizează şi îţi dau puterea să lupţi eficient cu stresul cotidian. În timpul zilei, dizolvată în lapte călduţ, mierea are un efect calmant garantat. Fratele mierii, propolisul, consumat dimineaţa, înainte de micul dejun, timp de cel puţin 15 zile, are efect calmant şi revigorant.
  • Evită brânzeturile fermentate, nucile şi alte oleaginoase, ciocolata, cărnurile afumate şi sărate, mezelurile, murăturile, fasolea şi mai ales, vinul roşu şi şampania!
  • Consumă cât mai mult peşte! Conţine acizi graşi omega 3, care preîntâmpină durerile de cap.
  • Bea cât mai multă apă plată! De multe ori, deshidratarea este cauza migrenelor.

Automasajul

Când se instalează migrena, ai tendinţa de a masa zona dureroasă. Masajul nu se face însă la nimereală. Medicina chinezească a identificat trei locuri-cheie care trebuie destinse: cel în care se întâlnesc maxilarele, ceafa şi calota craniană. Masajul trebuie să fie ferm, dar nu agresiv – altfel, provocă dureri şi mai mari.

Acupunctura

Este o veche practică medicală chinezească, ce presupune străpungerea diferitelor zone ale corpului cu ace mici, în scopuri terapeutice. Specialiştii cunosc cu exactitate punctele care trebuie atinse, în aşa fel încât să calmeze tensiunea muşchilor şi să încurajeze eliberarea endorfinelor, hormonii fericirii. În urma mai multor şedinţe de acupunctură, frecvenţa migrenelor este redusă cu până la 50%.

Alte trucuri

  • Sportul. Cel puţin 30 de minute de exerciţii fizice pe zi, mai ales în aer curat, te ţin departe de dureri de spate sau de cap.
  • Odihna. Lipsa somnului creează dezechilibre grave în organism, iar migrenele pot fi consecinţa acestora. Respectă orele de somn în aşa fel încât să dormi cel puţin opt ore pe noapte!
  • Relaxare. Meditaţia, yoga, precum şi muzica relaxantă au efecte extraordinare împotriva stresului şi durerilor de cap.

Deseori, durerile de cap sunt cauzate de o carenţă de magneziu sau vitamina B2.

Foto: www.bubblews.com

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus