luni , 22 ianuarie 2018

Cum știe Facebook ce reclame să ne arate, în funcție de site-urile pe care le accesăm

Facebook1Foto: jerrybanfield.com

O nouă politică Facebook permite companiei să ne urmărească activitatea pe Internet, chiar și atunci când nu suntem online pe rețeaua de socializare, și toți utilizatorii au „acceptat-o” automat.

Vi s-a întâmplat să accesați site-ul unui magazin, iar apoi să vedeți tocmai reclame ale acelui magazin afișate pe profilul vostru de Facebook? Dacă v-ați întrebat de unde știe Facebook că pe voi vă interesează produsele acelui magazin, răspunsul e simplu: site-ul ne urmărește activitatea pe Internet, reușind în felul acesta să ne cunoască preferințele și să personalizeze publicitatea afișată în concordanță cu gusturile fiecărui utilizator. Această politică permite Facebook să dea mai departe informațiile aflate și altor site-uri, cum ar fi Instagram, și a fost „acceptată” automat de ultilizatori – ceea ce înseamnă că aceștia au fost „de acord” cu ea prin simplul fapt că dețin un cont pe Facebook.

În luna noiembrie, reprezentanții Facebook au anunțat că noua politică va fi pusă în aplicare începând cu data de 30 ianuarie 2015, dar testele sunt în desfășurare de mai multe luni, scrie The Independent. Oficialii companiei susțin că datele acumulate îi vor ajuta să afișeze reclame țintite și să evite agasarea utilizatorilor cu anunțuri publicitare pe care aceștia nu doresc să le vadă. Problema este că, în timp ce ne creează senzația că ne face un favor scutindu-ne de reclame nedorite, Facebook ne afișează reclame pe care, de asemenea, nu le-am solicitat. Publicitatea este însă principala sursă de susținere financiară a companiei lui Mark Zuckerberg, care a anunțat deja creșteri ale încasărilor în ultimele săptămâni, de când noua politică a intrat în teste.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus