duminică , 19 noiembrie 2017

Cum te poate ajuta yoga atunci când nu poți să dormi

yogafoto

Dacă te prinde ora 3.00 noaptea, iar tu încă mai numeri oiţe, cele opt ore de somn neîntrerupte fiind doar o poveste frumoasă pentru tine, atunci yoga te-ar putea ajuta. Odihna insuficientă, după cum avertizează cercetătorii de la Harvard, afectează gândirea, starea de spirit şi abilitatea de a reţine informaţii şi poate creşte riscul pentru diferite accidente.

Pe termen lung consecinţele sunt şi mai grave şi includ obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare şi decesul prematur. Un alt studiu recent confirmă că șapte nopţi consecutive de somn insuficient poate duce la peste 700 de mutaţii genetice. Dacă nu reuşim să ne înlocuim şi odihnim celulele vechi, bolile degenerative sunt fără doar şi poate următorul pas.

Somnul de calitate, la fel ca şi mâncarea plină în nutrienţi sau exerciţiile fizice, reprezintă nevoi de bază ale corpului. Specialiştii recomandă între șapte și nouă ore de somn pe noapte pentru persoanele între 18-64 de ani şi șapte-opt ore pentru adulţii peste 65 de ani. Dacă nu reuşeşti să te odihneşti cel puţin șapte ore pe noapte, ar fi cazul să-ţi schimbi stilul de viaţă şi să vizitezi un medic, căci această problemă ar putea ascunde probleme la nivel psihologic.

Există numeroase modalităţi prin care putem reface ciclul de somn. O dietă echilibrată, exerciţiile fizice regulate şi utilizarea redusă a aparatelor electronice sunt un punct minunat de plecare. Însă studiile arată că activităţile meditative şi de relaxare, cum este yoga, ne poate ajuta să ne odihnim mai profund. Iată câte argumente solide, dovedite ştiinţific, care poziţionează yoga în categoria celor mai bune remedii naturale de a ne rezolva problemele de somn.

Yoga relaxează sistemul nervos

Sistemul nervos este responsabil pentru somnul odihnitor din timpul nopţii, iar activitatea intensă a acestuia reprezintă principalul impediment împotriva somnului. „Yoga, ce implică posturi fizice şi exerciţii de respiraţie, oxigenează şi creşte cantitatea de sânge ce ajunge în centrul de somn al creierului. Astfel sistemul nervos se calmează, iar ciclul de somn începe să se normalizeze. O parte din posturile recomandate pentru relaxarea sistemului nervos sunt uttanasana (postura capului la picioare), halasana (postura plugului) şi savasana (relaxarea completă pe spate). Însă exerciţiile de respiraţie cum sunt bhastrika sau sudarshan kriya yoga ar trebui evitate seara, deoarece acestea activează nivelul energiei din corp şi prin urmare ne va fi greu să adormim apoi”, explică Adreea Lada, fondator al Şcolii Iubirii şi instructor yoga.

Yoga reduce anxietatea şi stresul

Stresul este problema secolului al XXI-lea. Poate îl considerăm o consecinţă normală pentru viaţa modernă, însă efectele sale nu ar trebui ignorate. Stresul contribuie la creşterea tensiunii arteriale, bolilor cardiovasculare, risc de cancer şi unei pleiade de alte boli. Conform Asociaţiei de Probleme de Anxietate din America, 70% din persoanele intervievate care suferă de anxietate şi stres au probleme cu somnul. Mai mult decât atât, 54% dintre respondenţi au spus că problemele lor psihice au crescut anxietatea referitoarea la adormit. „Odihna profundă datorată exerciţiilor de yoga este atribuită abilităţii de a relaxa mintea prin focalizarea pe momentul prezent şi pe activitatea în sine. Concentrându-ne atenţia asupra unui singur punct ne ajută să eliberăm energia blocată care ar putea cauza stresul. O soluţie foarte simplă pentru a elimina stresul constă în a petrece câteva minute înainte de somn realizând câteva poziţii de yoga uşoare pe salteluţă sau în pat”, adăugă Andreea Lada.

Yoga întinerește corpul

Unul dintre cele mai importante aspecte ale yoga este efectul regenerator din toate aspectele vieţii. Lucrând la nivel energetic, noi hrănim celulele din interior, aducem vindecare în corpurile nevăzute şi astfel în plan fizic se elimină toxinele şi se revitalizează tot corpul până la nivel celular. Exerciţiile de respiraţie ajută corpul să se oxigeneze, în timp ce mişcările uşoare de yoga au un efect calmant, care influenţează în mod pozitiv ciclurile de odihnă. „O practică zilnică, regulată de yoga ne va îmbunătăţi starea nu doar pe parcursul zilei, dar va influenţa şi modul în care corpul nostru se va relaxa noaptea. Yoga se recomandă chiar şi înainte de somn, poziţii precum balasana (postura copilului), janu sirsasana (postura capului la picioare în şezut), sau baddha konosana (postra fluterului). Toate aceste tehnici sunt detaliate în taberele spirituale pe care le realizăm, următoarea dintre ele la Gura Portiţei, un loc izolat pe malul Mării Negre”, completează Andreea Lada.

Yoga este un ritual eficient înainte de somn

Să reuşim să avem un somn de calitate poate fi dificil atunci când avem prea multe lucruri în minte. Experţii recomandă să avem un ritual înainte de somn, care să nu implice alcool, cafeină, aparate electronice şi prea multă gândire. Câteva poziţii de yoga integrate în rutina zilnică reprezintă un mod perfect pentru a reduce zgomotul mental din timpul zilei şi a relaxa corpul.

CITEȘTE ȘI:

Yoga Sculpt – exerciții pentru tonifierea corpului – VIDEO

Dragoste și yoga – VIDEO

Yoga, calea spre tine însuți – VIDEO

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus