marți , 17 octombrie 2017

Curcubeul nutriţiei: legumele şi fructele colorate, sursă de energie și sănătate

fructe legumefoto

Spune-mi ce afecţiune ai ca să-ţi spun ce culori trebuie să aibă alimentele din meniul tău zilnic! Nutriționiștii vin de data asta cu o modalitate veselă de a combate anumite afecţiuni şi de a aduce beneficii organismului, recomandându-ne să ținem cont de culoarea fructelor şi a legumelor pe care le consumăm, întrucât culoarea reflectă tipul de nutrienţi conţinuţi de acestea.

Fructele şi legumele de culoare roşie – aliatele inimii

Fructele şi legumele de culoare roşie conţin licopen, un antioxidant puternic ce stimulează regenerarea celulelor, opreşte inflamaţiile, reduce nivelul de colesterol şi păstrează glicemia la un nivel optim. Mai mult decât atât, acest antioxidant este completat de o varietate de nutrienţi ce asigură tonifiere vasculară, reduc tendinţa de coagulare a sângelui şi previn ateroscleroza: antocianine, vitamina E, niacină şi complexul de vitamine B. O condiţie obligatorie pentru a asigura beneficiile esenţiale ale acestor alimente asupra sistemului cardiovascular este că ele să aibă atât coaja, cât şi pulpa, roşie: cireşe, roșii, zmeură, căpşuni, mere roşii, ardei gras roşu, ceapă roşie, măceşe, rodii, sfeclă.

Piele şi ochi sănătoşi cu alimentele portocalii şi galbene

Culoarea acestor fructe şi legume se datorează betacarotenului, nutrientul din care este sintetizată vitamina A. Supranumită şi „vitamina pielii”, aceasta are proprietăţi variate de refacere a epidermei, stimulare a producţiei de colagen, asigură protecţie naturală împotriva arsurilor solare şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţeşte vederea. Fructele şi legumele de această culoare conţin şi vitamina C, potasiu şi flavonoizi ce menţin oasele sănătoase, reduc riscul apariţiei cancerului şi previn îmbătrânirea celulară la nivel cerebral, fiind recomandate în perioadele de suprasolicitare intelectuală. Specialiştii Ropharma vă recomandă alimentele care sunt cele mai bogate în betacaroten: pepenele galben, dovleacul, morcovul, portocalele, lămâile, porumbul, ananasul, piersicile şi perele, caisele, mango, mandarinele, papaya.

Combate anemia şi previne cancerul cu alimentele verzi!

Indiferent dacă este vorba de fructe şi legume sau plante medicinale verzi, acestea sunt alimentele cele mai bogate în nutrienţi cu proprietăţi energizante pentru organism, iar în cazul germenilor şi mlădiţelor tinere, acestea pot fi utilizate chiar şi în gemoterapie. Fructele şi legumele verzi sunt bogate în clorofilă, fier, fibre, calciu şi vitamina C, cu rol esenţial în prevenirea anemiei, îmbunătăţirea metabolismului, scăderea tensiunii arteriale şi prevenirea apariţiei celulelor canceroase. Cele mai benefice fructe şi legume verzi sunt: broccoli, spanac, varză, fasole păstăi, salată, dovlecel, avocado, kiwi, pere, mere verzi, struguri verzi, varza de Bruxelles, mazărea, ruccola.

„Magie albă” pentru organism – fructele şi legumele albe

Bogate în fibre, proteine, acid folic, substanţe minerale şi vitamine, aceste alimente ajută la menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular, reglarea tensiunii, reducerea nivelului de colesterol „rău” din sânge şi diminuarea riscului de atacuri cerebrale. În plus, specialiştii au demonstrat că persoanele care consumă în mod regulat fructe şi legume albe au un risc cu 52% mai mic al accidentelor vasculare. Topul celor mai benefice alimente albe include: conopida, bananele, ciupercile, usturoiul, cartofii albi, ceapă şi perele albe, ţeline, praz, andive.

Fructele şi legumele mov – izvorul celor mai puternici antioxidanţi

Când vine vorba de alimentele de culoare mov sau albastre, cu cât nuanța acestora e mai închisă, cu atât sunt mai bogate în resveratrol, cel mai bogat antioxidant natural. Prin acţiunea sa puternic antioxidantă, resveratrolul previne îngroşarea vaselor de sânge, menţine elasticitatea acestora, are rolul de a păstra ADN-ul intact şi de a repara celulele deteriorate de radicalii liberi. Acestui antioxidant puternic i se adăugă vitamina C, flavonoizi şi luteină, ce stimulează sistemul imunitar, reduc inflamaţiile şi asigură sănătatea tractului urinar. Cele mai bogate surse de resveratrol sunt strugurii roşii, murele, afinele, prunele, fasolea neagră, varza roşie, coacăze, smochine şi vinetele.

Siropul Vita Grapes de la Ropharma este un supliment alimentar ce conţine extracte de struguri şi asigură o doză importantă din cel mai puternic antioxidant natural: resveratrolul.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus