Muzeul Naţional de Artă al României vă invită joi, 10 octombrie, ora 18.00, la o discuţie cu specialistul în publicitate Şerban Alexandrescu în cadrul expoziţiei Lucian Bernhard. Publicitate şi design la începutul secolului XX, deschisă în corpul Ştirbei al Muzeului Naţional de Artă al României (intrarea din strada Ştirbei Vodă nr. 1-3).
Intrarea este gratuita, in limita locurilor disponibile, pe baza de programare la telefon 021.314.81.19 sau prin e-mail la comunicare@art.museum.ro.
Invitatul serii, Şerban Alexandrescu, este unul dintre fondatorii agenţiei de publicitate Headvertising şi a susţinut numeroase cursuri de formare şi seminare de naratologie. După ce a studiat scenaristica la European Film College şi la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” din Bucureşti, Şerban Alexandrescu şi-a început cariera în publicitate la Graffiti/BBDO, devenind apoi director de creaţie pentru Young & Rubicam. Din anul 2009 predă în cadrul Şcolii ADC, care îşi propune să deschidă o portiţă către industria de publicitate pentru cei care îşi doresc să lucreze în domeniu.
Având ca punct de plecare lucrările prezente în expoziţia monografică Lucian Bernhard – unul dintre pionierii artei publicitare din secolul XX -, Şerban Alexandrescu propune o incursiune în incitanta lume a publicităţii si a mijloacelor variate prin care aceasta operează. Astfel, prin intermediul acestei întâlniri, invitatul va realiza o comparaţie între discursul publicitar contemporan şi cel construit de Lucian Bernhard acum un secol.
Expoziţia monografică dedicată graficianului Lucian Bernhard, cel care a influenţat decisiv, la începutul secolului XX, evoluţia limbajului vizual al publicităţii moderne, cuprinde 218 lucrări din creaţia artistului. Selecţia oferă o imagine de ansamblu asupra strălucitei cariere a lui Lucian Bernhard, care se întinde de-a lungul a 70 de ani şi a două continente: Europa şi America.
Afirmarea lui Lucian Bernhard coincide cu perioada de maximă înflorire a afişului şi a designului publicitar în Germania. Abilitatea de a combina o multitudine de posibilităţi de design cu un logo specific şi clar l-a făcut pe Bernhard interesant pentru companiile care doreau să prezinte consumatorului o imagine nouă, modernă. Astăzi el este recunoscut în istoria artei ca unul dintre pionierii artei publicitare din secolul XX.
Semnat de LaRevista.ro