luni , 11 decembrie 2017

Expoziție inedită, de Eric Baudelaire, la Spațiu Intact

Eric Baudelaire

Vernisaj: miercuri, 14 octombrie 2015, de la ora 18.00
Expoziție deschisă între: 14 Oct – 13 Nov 2015
Program de vizionare: de luni până vineri, între orele 16.00-19.00
Spațiu Intact: str. Henri Barbusse, 59-61, Cluj, 400616, Romania

Artist francez născut în 1973, Eric Baudelaire explorează posibilitățile narative ale documentarului și propune o reflecție asupra manipulării realității care creează o ambiguitate fascinantă.

Anabaza lui May si Fusako Shigenobu, Masao Adachi și 27 ani fără imagini  este o instalație care include un film autonom de 66 de minute, nouă serigrafii intitulate Pictures of Documents și un livret de expoziție.

Cine sunt May şi Fusako Shigenobu? Fusako, lider al unei grupări de extremă stânga, Armata Roşie Japoneză, implicată în numeroase operaţiuni teroriste, s-a ascuns timp de aproximativ 30 ani in Beirut. May, fiica ei, născută în Liban, nu a descoperit Japonia decât la vârsta de 27 ani, după arestarea mamei sale, în 2000.

Cine e Masao Adachi? Scenarist, cineast radical şi activist japonez angajat în luptele armate şi în cauza palestiniană, izolat la rândul său în Liban înainte de a fi retrimis în ţara sa. Pe de altă parte, iniţiator al unei teorii a peisajului, fukeiron: filmând peisajul, acesta ar devoala structurile de opresiune care îl formează şi pe care le perpetuează. Ce înseamnă anabază? Este numele dat, de la Xenonofon încoace, întoarcerii dificile spre sine și spre „acasă”.

„Eric Baudelaire – un artist renumit pentru utilizarea fotografiei ca mijloc pentru a dezbate gradul de regizare a realității – a ales să ne spună, în format documentar, această poveste complicată, tenebroasă și întotdeauna surprinzătoare. Filmate pe Super 8 mm și în maniera fukeironului, panorame contemporane din Tokyo și Beirut se întrepătrund cu materiale de arhivă, clipuri TV și fragmente de film, ca fundal pentru vocile și amintirile lui May și Adachi. Se vorbește despre viața de zi cu zi, despre viața unei fetițe nevoite să se ascundă mereu, despre exil, despre politică și cinema și despre suprapunerea lor fascinantă. Toate acestea constituie nu atât o investigație, cât o anamneză fragmentată”, spune Jean-Pierre Rehm, în catalogul FID Marseille.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus