marți , 21 noiembrie 2017

Fericirea stă în farfurie: care sunt alimentele care îți influențează starea

happy_eating_14

Dacă te întrebi de ce ești obosit după o noapte întreagă de somn, sau amețit fără o ceașcă mare de cafea, răspunsul l-ai putea găsi în… farfurie. Deficiențele nutriționale te pot face să te simți ieșit din formă, spune Elizabeth Somer, autoarea cărții Eat Your Way to Happiness. Iar consumul exagerat de alimente de același tip ar putea fi și el vinovat pentru stările neplăcute pe care le traversezi uneori. Dacă simți că organismul tău nu funcționează la optima lui capacitate, încearcă și trucurile de mai jos pentru a-ți impulsiona metabolismul și buna-dispoziție.

Dacă ești slăbit

Dacă te simți mereu sleit de puteri, e posibil să-ți lipsească fierul. Mănâncă mai multă carne roșie, pește și carne de pasăre – cele mai bune surse animale de fier. Dacă nu agreezi carnea, încearcă soia, spanacul și cerealele integrale, despre care nu degeaba se spune că reprezintă „mâncarea campionilor”. Atenție: fierul se asimilează mai dificil, iar o porție zilnică de vitamina C îi va potența efectul.

                                                            Dacă ești prea agitat

Probabil că de vină este cafeaua, dar mai există un factor excitant: prea mulți carbohidrați rafinați – mâncărurile bogate în făină albă, cum ar fi produsele de patiserie, cerealele cu zahăr sau pâinea albă. Din ele lipsesc nutrienții și fibrele care ar putea menține glicemia la o valoare stabilă. Pont: bazează-te pe proteine, grăsimi sănătoase și carbohidrați nerafinați. Asta înseamnă că ar trebui să mănânci, orez brun, pâine și paste din grâu integral, ovăz și, desigur, fructe și legume.

Dacă ești aiurit

Ai uitat unde ți-ai pus cheile de la mașină, sau nu-ți amintești dacă ai stins lumina înainte de a pleca de acasă. Problema ar putea fi lipsa de acizi grași omega-3 și de vitamina B12. De recomandat este să mănânci pește: ton, păstrăv sau somon, în mod special. Pentru o creștere de vitamina B12, încearcă cereale integrale, ficat, iaurt, brânză, ouă și șuncă. Dacă te simți în continuare dezorientat, chiar dacă ai inclus aceste alimente în meniul tău zilnic, roagă-ți doctorul să-ți facă o analiză de sânge și să verifice astfel nivelul de B12.

Dacă ești balonat

Legumele sunt extraordinar de bune pentru organism. Dar unele dintre ele – cum ar fi fasolea, broccoli, varza sau conopida – pot cauza balonări supărătoare. Dacă ai această problemă, medicii te sfătuiesc să renunți pentru un timp la aceste legume, însă doar parțial, ca să nu pierzi nutrienții pe care ele ți-i oferă. Evită și sucurile carbogazoase, căci zaharurile artificiale pe care le conțin îi dau serios de furcă stomacului, și alege în schimb apa plată.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus