duminică , 16 decembrie 2018

Filme fără recenzie, dar la care insist să vă duceţi!

jennifer lawrence joyfoto

Mi-am dat seama că pentru filmele care îmi plac cel mai mult şi mă ating cel mai tare acolo undeva sub coaste, unde se spune că are casă sufletul, nu simt nevoia să scriu recenzii. Nu simt nevoia să fac mişto ( iar o recenzie fără un pic de sarcasm pare că n-are haz) sau să iau la puricat scriptul, regia, jocul actorilor, efectele speciale. În fața filmelor care mă impresionează cu adevărat, în fața poveştilor puternice, redate simplu şi curat, fără dantelării inutile, cu gândul la privitor, nu la vreo cursă televizată pentru statuete aurii, degetele mele rămân mute. Am tras un pic de ele doar ca să vă spun, pe foarte scurt, că merită să daţi bani pe biletul de cinema pentru aceste minunate pelicule ale anului 2015.

„Spotlight”

spotlightfoto

Pe fondul atacurilor teroriste asupra Turnurilor Gemene în 2001, când tot globul era ocupat cu alt gen de ştiri şi de analize de presă, publicaţia Boston Globe, sub conducerea unui nou editor zelos, scoate la lumină zeci de cazuri de pedofilie în rândul preoţilor catolici din oraş. Un film despre jurnalism la nivel înalt, despre implicare în al doişpelea ceas şi despre tarele unei comunităţi cariate de abuzuri şi ipocrizie.

„Room”

roomfoto

După cinci ani petrecuţi în captivitate, într-o cameră despre care mama sa îl învăţase că reprezintă tot universul, un băieţel ajunge să cunoască lumea adevărată, aşa cum e ea: mare, luminoasă, plină de frumuseţe şi veselie, dar şi de suferinţele şi neputinţa celor care o populează. Un film care mi-a amintit cumva de La Vita e Bella, o altă poveste emoţionantă, crudă şi candidă în acelaşi timp.

„Conccussion”

Concussionfoto

Fotbalul american este un sport dur, dar cel mai grav e că unii sportivi rămân cu sechele psihice greu de depistat la controale de rutină, sechele ce pot duce în timp la depresie, halucinaţii, tendinţă de suicid. Cel care face această descoperire ce va murdări imaginea unui sport-zeu este Dr. Bennet Omalu, un neuropatolog imigrant care se luptă să scoată adevărul la suprafaţă. Eu i-aş fi dat lui Will Smith Globul de aur pentru acest rol. Oscarurile văd că l-au sărit, nu s-a maimuţărit şi n-a gâfâit suficient pentru o nominalizare.

„45 Years”

45-years-filmfoto

Un cuplu se pregăteşte să aniverseze 45 de ani de căsătorie, conform titlului. Până aici, toate bune, numai că domnul aniversat primeşte o scrisoare ce-i răscoleşte o amintire dureroasă din trecutul său amoros. Iar doamnei aniversate îi intră în inimă, puţin câte puţin, ghimpele îndoielii că tot ce a trăit alături de omul ei a fost adevărat. Mi se strânge sufletul şi acum, când scriu trei rânduri despre filmul ăsta. Şi o ador pe Charlotte Rampling.

„Joy”

Joyfoto

E povestea unei femei obişnuite, care vrea să-şi împlinească un vis şi să nu ajungă precum mama sa devoratoare de telenovele. O împiedică însă o familie greu de gestionat şi o societate chitită parcă să pună beţe în roate oricui vrea să iasă nițel din rând. Joy vrea tare de tot să facă asta şi, cu ambiţie şi draci pe ea, reuşeşte. Şi încă ceva: cea mai mişto rochie de la Globuri a avut-o, în opinia mea Jennifer Lawrence. Sunt tare curioasă ce-o să îmbrace la Oscaruri.

Semnat de