vineri , 22 septembrie 2017

Ghidul începătorului în sport: ce greșeli să eviți ca să ai rezultate garantate

sport

Îţi doreşti să fii sănătos şi să arăţi bine, şi ştii bine că sportul este cheia spre cele două idealuri. Dar lipsa ambiţiei – determinată, de regulă, de o lipsă de motivaţie – te poate face să laşi baltă orice activitate fizică. Tocmai de aceea, este important să îţi găseşti o motivaţie ce te va ţine în priză şi te va împinge către sala de fitness chiar şi atunci când lenea pune stăpânire pe tine.

Sportul, altfel decât o corvoadă

Nu ţi-a plăcut niciodată să faci mişcare organizată? În timpul şcolii, ai considerat sportul o obligaţie pentru a trece clasa, iar azi, îl vezi tot ce pe un preţ ce trebuie obligatoriu plătit pentru un trup frumos şi sănătos? Multe persoane gândesc astfel, şi ajung să vadă sportul ca pe o corvoadă, iar aceasta este prima abordare greşită.  Pentru că niciodată nu îţi va face plăcere să te mişti, dacă o vei face cu sentimentul că ceva îţi impune s-o faci. Caută-ţi motivaţia potrivită, oricare ar fi ea! Nimic nu este mai important decât scânteia care te face să te desprinzi de bolul cu cipsuri, să te ridici din faţa televizorului şi să începi să te mişti!

Autoamăgirea: nu am timp azi, mă apuc de mâine

Ţine tot de lipsa de motivaţie, care te „ajută” să inventezi tot felul de scuze ca să tragi chiulul de la mişcare. De câte ori ţi-ai spus că „nu ai echipament”, că „nu ai timp”, sau că „sala e prea departe”? Şi de câte ori ţi-ai oferit nişte replici sincere la aceste afirmaţii? Pe scurt: echipament găşeşti pe toate drumurile, în toate materialele şi culorile; timp îţi poţi face, daca doreşti, iar dacă sala e prea departe, poţi face mişcare şi acasă. O altă tendinţă frecvent întâlnită este aceea de a amâna începerea exerciţiilor. „De mâine mă apuc!”, şi-au tot spus, probabil, o mulţime de oameni din lumea întreagă. Cea mai bună soluţie, însă, este să te apuci chiar de azi.

sport2

Odată te-ai apucat de sport

Există câteva greşeli majore, pe care dacă nu le conştientizezi, le vei repeta la nesfârşit, fără să ai habar de consecinţele lor negative.

  • Nu ai încredere în tine. Dacă n-ai mai făcut sport de multă vreme, e firesc să-ţi fi pierdut condiţia fizică, direct proporţional cu viteza cu care ai căpătat câteva straturi de celulită sau de colăcei pe abdomen. Odată ce înţelegi că nu poţi face performanţă din primele zile, îţi vei recăpăta încrederea în tine şi vei avea altă poftă de mişcare. Nu renunţa după primele 10 genuflexiuni!
  • Ţi-ai ales un echipament nepotrivit. Hainele pe care le porţi atunci când faci sport îți pot înfluența starea decisiv. Indiferent că te afli acasă sau la sală, confortul ar trebui să primeze, şi nu aspectul. În magazine, însă, ofertele sunt atât de variate, încât le poţi îmbina cu succes pe amândouă. Alege haine moi, confecţionate integral din bumbac, tricouri puţin mai largi şi neapărat, o bustieră comodă, pe măsura ta.
  • Sari peste încălzire. Este o greşeală care îşi poate ruina întreg antrenamentul. Nu-ţi forţa corpul la exerciţii complicate, atâta timp cât grupele de muşchi nu sunt bine încălzite, în aşa fel încât să se poată întinde atât cât e necesar. O încălzire de 10 minute e obligatorie.
  • Exagerezi cu antrenamentul. E grozav să fii plin de entuziasm odată ce ai început să faci sport, însă atenţie, orice sforţare a organismului îţi poate face mult rău. Ascultă cu atenţie semnalele pe care corpul ţi le trimite şi nu le ignora! Când te simţi rău, opreşte-te, chiar dacă nu ţi-ai încheiat programul.
  • Bei prea multă apă. Nimeni nu îţi interzice să te atingi de apă în pauzele de odihnă, însă ia aminte că o cantitate mare de lichid adunată dintr-o dată în stomac îţi va îngreuna considerabil efortul. De asemenea, evită să bei apă rece, mai ales când eşti foarte încălzit.
  • Îţi alegi prost momentul. Este extrem de important în ce moment începi antrenamentul: el trebuie să fie în partea de zi în care nivelul de energie este cel mai ridicat. Asigură-te că te simţi perfect capabil să depui efort şi nu mânca mult, mai ales cu o jumătate de oră înainte să începi exerciţiile.
  • Obsesia cântarului. Îţi imaginezi că, la doar trei zile după începerea antrenamentelor, ai să fii cu trei kilograme mai slab? Din păcate, greșești. Nu te urca frecvent pe cântar, căci nu vei observa rezultate uluitoare de la o zi la alta. Uită de kilograme, urmează-ţi programul de mişcare şi vei culege, în timp, roade îmbucurătoare!

Combină cardio cu gimnastica!

Combină cardio cu gimnastica!

Un studiu realizat la un colegiu sportiv american a demonstrat că activitatea cardio combinată cu exerciţiile de rezistenţă sunt mult mai eficiente decât efectuate separat. De cel puţin două ori pe săptămână, fă gimnastică, dar nu uita să ieşi şi la o alergare sau să faci 20 de minute de aerobic intens. Rezultate garantate!
Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus