vineri , 22 septembrie 2017

Imunitatea, garda de corp a sănătăţii: cum trăim ca să o păstrăm puternică

ImmuneFoto: breakingmuscle.com

Fără sistemul imunitar, organismul nostru ar fi ca un tărâm al nimănui, în care agenţii patogeni şi-ar face de cap fără bariere.

Imunitatea cuprinde toate mecanismele de apărare ale corpului în faţa atacurilor venite din exterior: bacterii, viruşi, fungi, substanţe toxice şi foarte gresive sau radiaţii. Sistemul imunitar reprezintă o reţea complexă de mecanisme bine alcătuite, fiecare având rolul său la fel de important. Măduva osoasă, timusul, splina, apendicele, amigdalele, ganglionii limfatici, o serie de celule şi molecule, toate „muncesc” clipă de clipă pentru echilibrul şi sănătatea organismului nostru.

Când imunitatea scade. Există, însă, şi perioade în care sistemul nostru de apărare îşi pierde din rezistenţă, atunci când nu avem grijă în permanenţă să-l păstrăm puternic şi când atacul agenţilor patogeni este foarte dur. O imunitate scăzută aduce cu sine multe neplăceri şi este indicat să luăm măsuri de îndată ce observăm modificări care ar putea trăda o slăbiciune.

  • Ai deseori nasul uscat. Atunci când uscăciunea nazală este cronică, este bine să consulţi un medic, deoarece este unul dintre semnele al imunităţii scăzute. Un nas care prezintă mucozităţi este perfect sănătos, pentru că mucusul atrage virusurile, care astfel sunt eliminate din organism.
  • Te îmbolnăveşti foarte uşor. Când apărarea în faţa virusurilor e slăbită, corpul devine mult mai vulnerabil la acţiunile factorilor externi. În medie, un adult răceşte cam de 1-3 ori pe sezon. Dacă te îmbolnăveşti mai frecvent de atât, asta trădează un sistem imunitar firav.
  • Te-ai îngrăşat.  Excesul de grăsime este nociv pentru majoritatea organelor, dar nu ocoleşte nici sistemul imunitar, întrucât provoacă dezechilibre hormonale şi inflamaţii.

Stil de viaţă pentru o imunitate puternică

Întocmai ca o cetate, corpul nostru este păzit de inamici precum microbi, viruşi sau bacterii, de către o armată de „soldăţei” de care trebuie să avem grijă. Medicii au stabilit că există o imunitate înnăscută, cea moştenită de la părinţi, asupra căreia nu putem interveni şi cea dobândită, pe care o putem influenţa prin vaccinare, dietă şi stil de viaţă. Iată câteva trucuri care ar trebui să ne devină reguli de viaţă, ca să ne păstrăm sistemul de apărare cât mai puternic.

Atenţie la curele de slăbire! Cu toții ne dorim o siluetă frumoasă, iar o greutate optimă constantă ține departe multe afecțiuni. Dar inumitatea e determinată decisiv de alimentație, așa că dietele dure, care duc la înfometare și stări de slăbiciune, sunt neapărat de evitat.

Mişcarea, cheia unei imunități rezistente. Gimnastica, aerobicul sau alergarea în parc vor face minuni pentru starea ta generală. Vei stimula circulaţia sangvină şi procesul de digestie, îţi vei tonifia întreg corpul şi îţi vei menţine nu doar silueta armonioasă, ci şi inima şi plămânii sănătoase. Astfel, corpul tău va fi mult mai puternic în faţa bolilor.

Odihna suficientă, esențială. Lipsa somnului are consecinţe nefaste asupra întregului organism, fiind de vină pentru apariţia multor afecţiuni. Chiar dacă ai un program încărcat, calculează-ţi cu stricteţe orele de odihnă. Uneori, nici un medicament nu este la fel de bun precum somnul.

Gândirea pozitivă ar trebui să ne fie obicei. Stările de anxietate, depresia sau simplele indispoziţii atacă şi sistemul imunitar. Vitalitatea scade, organele încep să sufere, iar corpul ajunge ca o casă părăsită în care poate intra oricine. Educă-te să gândeşti pozitiv! Găseşte-ţi preocupări plăcute, cultivă-ţi hobby-urile, petrece timp alături de oamenii pe care îi iubeşti şi bucură-te de viaţă!

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus