sâmbătă , 25 noiembrie 2017

Insomnie, apatie, dureri de cap, anxietate: poate fi de vină lipsa de magneziu

Magneziufoto

Starea de bine este o nevoie continuă a omului modern, perturbat de un stil de viaţă solicitant. Statul prelungit la birou, lipsa timpului pentru activităţi de relaxare sau exerciţii fizice duc cu timpul la hiper-emotivitate, episoade de irascibilitate, insomnie sau chiar stări de depresie. O cauză a apariţiei apatiei, a insomniei, a durerilor de cap, a anxietăţii, a tulburărilor digestive şi a crampelor musculare poate fi deficitul de magneziu din organism.

Magneziul este al patrulea în clasamentul celor mai importante minerale din organismul uman, pe lângă calciu, potasiu şi fier, fiind indispensabil în procesul de metabolizare a glucidelor, lipidelor şi proteinelor, dar şi în excitabilitatea neuromusculară. În egală măsură, magneziul este un regenerator celular, un echilibrant psihic şi un drenor hepatic care contribuie şi la menţinerea unui sistem cardiovascular sănătos şi previne atacurile de inimă.

„Cantitatea de magneziu din organismul unui adult este de aproximativ 25 g şi mai mult de jumătate din acesta se găseşte în oase, un sfert în muşchi, iar restul în inimă, ficat, rinichi, tub digestiv şi plasmă. Nevoia zilnică de magneziu pentru fiecare kilogram din corp este de 5 mg, copiii au nevoie de 15 mg per kilogram/corp, iar femeile însărcinate de 10 mg per kilogram/corp. De multe ori, simptomele deficitului de magneziu sunt asemănătoare celor cauzate de carența de calciu: crampe musculare, stări de nervozitate, lipsa de concentrare, stres, oboseală, memorie mai slabă. Este greu de diagnosticat deficienţa de magneziu, deoarece aceasta nu apare la testele de sânge. De aceea, suplimentele alimentare se administrează numai dacă ne cunoaștem bine starea de sănătate şi în funcţie de vârstă, de sex, de efortul fizic sau intelectual depus. Luate în exces sau necorespunzător, şi vitaminele pot fi periculoase”, explică dr. Florenţa Creţu, reprezentant Ropharma.

Care este rolul magneziului în organism

•  Asigură sănătatea inimii prin participarea la distribuirea eficientă a potasiului, calciului şi a altor nutrienţi la nivel celular.
•  Consolidează oasele împreună cu calciul şi cu vitamina D.
•  Purifica organismul, un nivel de magneziu în limite normale neutralizând şi eliminând mai uşor metalele grele, substanţele chimice din mediul înconjurător sau din alimentele nesănătoase, pesticidele şi ierbicidele, precum şi alte toxine care ne pătrund în corp şi ne atacă organele vitale.
•  Relaxează nervii şi muşchii.
•  Ajută la circulaţia sângelui.
•  Ajută la transformarea zahărului în energie şi la sinteza proteinelor.
•  Participă la procesul de digestie, ajutând la mistuirea alimentelor şi la absorbţia nutrienţilor în organism.
•  Stimulează producţia de acid hidrocloric în stomac şi a bilei la nivelul ficatului.
•  Împiedică formarea depunerilor de calciu, a calculilor renali şi biliari.

magnesiumfoto

Ce alimente sunt bogate în magneziu

Pentru o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă, sursele de magneziu ar trebui să fie cât mai diverse: de la cereale integrale şi expandate, apă minerală, seminţe de dovleac, floarea soarelui, susan, spanac, fasole neagră, quinoa, până la banane, cartofi, sfeclă, smochine, curmale, migdale, nuci şi alune crude, nu prăjite.

(P) Un supliment alimentar ce promite să refacă echilibrul mental şi fizic al organismului este Magnozen de la Ropharma, având în compoziţia să carbonat de magneziu light, extract de rhodiola rosea, oxid de zinc şi vitamina B6, care ajută la asimilarea optimă a magneziului în organism. În plus, acesta menţine şi protejează ritmul cardiac în limite normale, optimizează memoria şi atenţia, susţine capacitatea de apărare a organismului la diferite tipuri de stres şi conferă o stare de relaxare benefică. Se administrează un comprimat pe zi, dimineaţă sau la prânz, înainte de masă.

Sfatul specialistului Ropharma: Evitaţi consumul de carne în cantităţi mari, deoarece conţine calciu şi fosfor, iar aceste minerale în exces reduc absorbţia magneziului în organism. De asemenea, aveţi grijă la cantităţile de produse alimentare procesate pe care le consumaţi, precum faina, orezul sau zahărul şi la produsele cu efect diuretic (alcool, cafea), pentru că reduc aportul de magneziu din organism.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus