vineri , 24 noiembrie 2017

La ce schimbări să te aștepți dacă renunți la carne

Ați putea crede că e o schimbare colosală în viața cuiva, și este, dar nu se manifestă în felul în care mi-l imaginam. Să vă spun sincer, nu s-a întâmplat nimic spectaculos, peste noapte, când am încetat să mai mănânc carne. Nici nu mă așteptam să se întâmple mare lucru, pentru că n-am făcut pasul ăsta din motive ce ar ține de bunăstarea mea fizică, ci din compasiune pentru animale și mediu. Totuși, după mai bine de opt luni, pot să vă spun acum la ce să vă așteptați dacă vă gândiți să încercați o alimentație (semi)vegetariană.

Așa stau lucrurile, în cazul meu:

nu-mi mai vine să mă culc după ce mănânc. Știți senzația aia de moleșeală care te cuprinde după ce te-ai ospătat cu o halcă de carne cu garnitură? Eu eram mai mereu cu bateriile pe terminate după ce mâncam. Era ca și cum, în loc să-mi dea energie, mâncarea mi-o lua pe toată. Îmi trebuia vreo oră să-mi revin. De când mănânc orice altceva în afară de carne, mă simt foarte bine după aia, nu-mi trebuie vreun somnic de după-amiază, sunt gata să fac un aerobic, să urc un munte, să scriu cinci articole. 🙂

digestia mi-e mult mai bună, iar asta e prima sursă de bine a acestei mașinării fantastice care e corpul nostru. Nimic nu merge dacă rotița aia nu se învârte cum trebuie. Când mănânci lucruri mai fine, procesul de digestie se ușurează, și-ncă repede, după câteva zile, dar abia după vreo două-trei săptămâni de adaptare simți cu adevărat diferența.

♥ tot pentru că mănânc lucruri mai ușoare, pielea e mai echilibrată, mai sănătoasă, nu-mi mai creează atâtea probleme. Cred că ajută mult și faptul că am mereu în casă și-n geantă gustări bune: nuci de tot felul, mai ales migdale – batoane din cereale integrale, semințe (pe care le adaug și în salate). Cam de două ori pe săptămână fac câte un smoothie și pun în el și fructe goji. Să vă spun un truc, dacă tot am amintit de smoothie: nimic nu-l face mai gustos și mai cremos decât laptele de cocos! Eu îl am mereu în casă, îl folosesc și la gătit, ies niște sosuri grozave cu el. Turnați-l în blender sau în tigaie și n-o să regretați. Îl găsiți aici și nici nu e scump.

e greu să ajungi să te simți îndopat cu mâncare. Deseori îi aud pe oamenii din jurul meu spunând că se simt „atât de plini” după masă. Îmi aduc aminte că așa mă simțeam și eu, chiar dacă nu mâncam enorm, și-apoi urma moleșeala de care vă spuneam mai sus. Știu că în cazul amicilor mei, se întâmplă pentru că mănâncă fără măsură, dar și pentru că au mereu în farfurie o friptură sau mai multe bucăți de pui. La astea mai adaugă o garnitură sățioasă, și-apoi normal că sunt gata să pocnească. Eu mănânc în canități normale, să zicem, adică nu mă îndop, dar nici foamea n-o fac. Am zile în care se întâmplă să mănânc mai mult, dar pentru că e vorba de alimente ușor de digerat, nu mă pot plânge vreodată că mai am puțin și explodez.

♥ mi s-au schimbat dramatic gusturile și abordarea pe care o am față de mâncare, în general. Am mai amintit într-un articol: mi se pare că abia de când am renunțat la carne am început să mănânc cu adevărat. Nu-mi trebuie mult, dar în schimb, îmi trebuie BUN! Am fost mereu o gurmandă absolută – țin minte că eram copil și deschideam frigiderul, iar dacă nu era ceva cu adevărat apetisant acolo, preferam să nu mănânc deloc. Îmi luam un măr sau o bucățică de brânză și așteptam până făcea mama ceva bun. Și acum sunt la fel, cu diferența că am mai multă libertate de alegere, fie că gătesc acasă sau mănânc în oraș. Am descoperit, de când nu mai am carne în congelator, o mulțime de legume și cereale de care nu mă atingeam înainte, din lipsă de fantezie: spanac proaspăt (în loc de salată verde), linte, quinoa, bulgur, orz, dovlecei, varză de Bruxelles, conopidă, năut… Asta, doar la o scurtă privire prin cămara mea. 🙂 E ca și cum ai descoperi o lume nouă, la care până atunci te uitai doar printr-o fereastră. Sunt în natură atâtea lucruri bune de mâncat care n-au blană sau pene, și care nu suferă când te hrănesc pe tine, și care-ți dau toate substanțele de care ai nevoie ca să fii sănătos.

nu mă mai simt vinovată, așa cum m-am simțit în ultimii ani mâncând carne. Nu mă mai simt cu musca pe căciulă când mă joc cu un câine sau mă uit la ce frumoasă și blândă e o vacă pe care o observ păscând pe câte o pajiște, în lumina amurgului.

NOTĂ

Când spun că am renunțat la carne, mă refer la cea provenită de la orice animal terestru. Menționez asta pentru că există vegetarieni și vegani care s-ar putea simți ofensați că mă declar din gașca lor, când eu încă mănânc pește sau fructe de mare (cam o dată pe săptămână). Faza e că eu nu mă declar în nici o gașcă. După etichetările care circulă în nutriție, aș fi ceea ce se cheamă, în engleză, pescatarian, adică un om cu o dietă vegetariană, în care include și pește și fructe de mare. După mine, sunt doar un om care mănâncă tot ce-i place și căruia se întâmplă să nu-i mai placă deloc carnea.

***

V-a plăcut acest articol? Abonați-vă LaRevista.ro și la pagina noastră de Facebook!

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus