marți , 21 noiembrie 2017

Laura Țeposu, Libris.ro: „Nu trebuie să concurezi cu alţii, este suficient ca astăzi să fii mai bun decât ieri”

Laura Teposu Libris

Pe 21 mai, s-au împlinit șapte ani de când Libris.ro bucură viețile iubitorilor de carte, film și muzică. A crescut extraordinar de frumos, ca orice proiect în care investești întreaga ta pasiune. Iar pentru echipa Libris.ro, acesta este cuvântul-ghid, care i-a ajutat să transforme librăria online în locul preferat al celor în căutare de noi povești – pe hârtie, CD sau DVD. Despre primii șapte ani de succes și despre surprizele pe care Libris.ro le pregătește pentru viitor, am stat de vorbă cu Laura Țeposu, Director de Dezvoltare al Libris.ro.

Cum a fost drumul de la 0 la prezenţa Libris.ro în topul magazinelor online?

Am pornit de la zero în comerţul online, dar având avantajul unei experienţe de 18 ani în lumea cărţii prin Librăria „Șt. O. Iosif” din Braşov. Nu ştiam nimic despre platforme ecommerce, marketing online, hosting sau servere, dar ştiam că vom fi librăria online numărul unu din România. Şi iată că, după șapte ani, jumătate din populaţia ţării a accesat măcar o dată www.libris.ro. Am învăţat şi învăţăm permanent, experimentăm, mai şi greşim, progresăm şi mergem mai departe. În domeniul acesta totul evoluează foarte repede, nu ai timp să te plictiseşti, to do list-ul nostru nu se termină niciodată, bifam trei puncte, inventăm alte cinci. Întotdeauna ne-am stabilit obiective care, iniţial, păreau greu sau imposibil de realizat, apoi deveneau tot mai clare, mai conturate, mai apropiate, realizate şi apoi înlocuite de altele noi.

Ce valori, ce viziune, ce tip de management îţi asigură acest parcurs?

Am privit întotdeauna lucrurile pe termen lung, nevoile clienţilor noştri chiar sunt pe primul loc şi ne dăm peste cap ca aceştia să rămână mulţumiţi şi să plece cu o experienţă plăcută de la noi, chiar şi atunci când doleanţele lor ies din tipare sau din procedurile interne. Dincolo de proceduri, oamenii din echipă au libertatea de a-şi exprima creativitatea şi de acţiona în rezonanţă cu valorile firmei. Faptul că toţi gândim şi acţionăm în acelaşi fel dă roade pe termen lung.

Care este secretul?

Să ai încredere în oamenii din echipă şi să îi laşi să se exprime. La noi greşelile sunt premise, dacă intenţia de la care au pornit este una constructivă. Nu este permisă plafonarea, autolimitarea. În felul acesta, oamenii pun suflet în ceea ce fac, văd rezultatele muncii şi asta îi motivează.

Care este concluzia, după cei șapte ani? Ce urmează mai departe?

Nu trebuie să concurezi cu alţii, este suficient ca astăzi să fii mai bun decât ieri şi să exersezi asta în fiecare zi. Principalul nostru competitor suntem chiar NOI! Laitmotivul anului 7 la libris.ro este CREATIVITATE care, se pare, vine la pachet cu DEZVOLTAREA. Anul acesta avem foarte multe proiecte noi. Am introdus categoriile jocuri, ebook-uri, iar pentru toamnă pregătim o surpriză, ceva inedit pentru România.

***

Libris.ro este cea mai mai mare librărie online din România şi se situează în topul magazinelor online. Bazându-se, în Braşov, pe cel mai mare depozit de carte din ţară (peste două milioane de volume), ea are o ofertă care cuprinde peste 100.000 de cărţi, peste 2.100 de albume muzicale, 700 de filme şi o varietate de jocuri pentru copii. Toate acestea le poate livra, din stoc, prin curier, amabil şi gratuit (indiferent de valoarea produsului) în maxim 24 ore, în orice colţ din România. Astfel, Libris.ro a reuşit, din 2009, când a apărut, să creeze în jurul ei o comunitate de clienţi care însumează peste 600.000 de iubitori de carte şi muzică. În acelaşi timp, echipa Libris.ro și-a implicat clienţii în proiecte sociale care se alătură luptei pentru reducerea mortalităţii infantile în România. Prin disponibilitatea lor şi prin donaţii, Libris.ro şi Organizația „Salvaţi Copiii” România, au reuşit să doteze Maternitatea „Filantropia” Bucureşti cu cel mai performant incubator (în martie 2015), Spitalul Clinic Județean de Urgenţă Cluj-Napoca, cu cea mai performantă masă de resuscitare din lume (în octombrie 2015) şi Spitalul de Obstetrică și Ginecologie „Dr. Ioan Aurel Sbarcea” Braşov, cu un incubator performant şi un monitor de funcţii vitale.

În șapte ani, librăria online a expediat peste 1.300.000 de comenzi şi 5.000.000 de cărţi, iar 10.700.000 de vizitatori au accesat cel puţin odată Libris.ro (mai mult de jumătate din populaţia ţării).

Semnat de

3 comentarii

  1. Bună! În calitate de brand expert consultant, mă bucură foarte tare atunci când o companie românească reușește în afaceri, în fața brandurilor străine. Libris poate deveni cu adevărat un brand, iar colecția de eLearning Brandify™ a biroului meu de consultanța de brand – Manea – cred că o poate ajuta pe dna Laura Teposu. Doar să intre pe http://Manea.Work/Brandify.

    Horațiu Manea

  2. Bună! În calitate de brand expert consultant, mă bucură foarte tare atunci când o companie românească reușește în afaceri, în fața brandurilor străine. Libris poate deveni cu adevărat un brand, iar colecția de eLearning Brandify™ a biroului meu de consultanța de brand – Manea – cred că o poate ajuta pe dna Laura Teposu. Doar să intre pe http://Manea.Work/Brandify.

    Horațiu Manea

  3. E greu sa te mentii pe piata lider. Chiar daca vii intampinarea clientilor trebuie sa fii mereu pe faza. Concurenta intotdeauna vine cu ce nu ai tu la un moment dat. Bine asta inseamna o piata libera si concurentiala.
    Dar munca si misiunea de a tine un brand la un anumit standard devine chiar dificila in acele momente
    Felicitari

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus