duminică , 16 decembrie 2018

Messi, Apple, U2, Holograf, Lady Gaga şi FC Barcelona – ce înseamnă calitatea pentru români

Lionel-Messi

Dacă un român obişnuit ar avea la dispoziţie un buget nelimitat şi dacă ar lua decizii de cumpărare exclusiv în baza criteriului calităţii, atunci el ar folosi notebook-uri Apple, ar merge la concertele U2 şi Holograf şi ar dori să meargă la meciuri de fotbal cu FC Barcelona.

Acestea sunt rezultatele primei Cercetări QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA în România, efectuată în luna martie a acestui an de organizaţia elveţiană ICERTIAS – International Certification Association GmbH, cu sediul la Zurich, prin intermediul unui sondaj online pe un grup de 1.200 de cetăţeni români, utilizatori de internet, cu vârsta de peste 15 ani.

Întreaga cercetare QUDAL în Romania a cuprins peste o sută de categorii comerciale şi necomerciale (de exemplu, laptele de cea mai bună calitate, maşina de cea mai bună calitate, cântăreţul român cel mai bun, etc.). Primele rezultate ale acestei cercetări complexe au fost procesate deja şi sunt gata pentru a fi analizate.

După cum subliniază ICERTIAS, Cercetarea QUDAL – QUality meDAL doreşte să popularizeze calitatea şi importanţa acesteia. ICERTIAS menţionează că „prin proiectul QUDAL dorim să atragem atenţia consumatorilor asupra faptului că au tot dreptul la o viaţă mai bună şi să pretindă calitate pe piaţă în schimbul banilor lor.”
În cadrul Cercetării QUDAL – QUality meDAL, românii au fost întrebaţi ce ar cumpăra şi ce ar folosi dacă banii nu ar fi deloc o problemă, şi dacă ar lua în considerare numai şi numai calitatea pentru a decide cumpărarea şi consumul.
Astfel, cercetarea QUDAL – QUality meDAL ne oferă o imagine complet nouă a României şi a pieţei româneşti şi arată ce cred românii despre valoarea şi calitatea existentă şi modul în care le recunosc şi le evaluează. Aşadar, cercetarea de piaţă QUDAL nu măsoară cota de piaţă (vânzări), nici puterea unui brand, ci numai experienţa şi opinia consumatorilor cu privire la cine le oferă cel mai înalt nivel al calităţii în anumite categorii în ţara lor.

Modul în care gândesc românii când au în minte noţiunea de cea mai înaltă calitate este, poate, cel mai bine ilustrat de Cercetarea QUDAL – Quality DEEPMA privind categoria – „Cele mai bune cluburi sportive din lume”.
Cetăţenii din România care au participat la studiul QUDAL au primit următoarea întrebare cu privire la această categorie:  „În opinia dvs., care este, în prezent, cel mai bun club sportiv (indiferent de tipul sportului) – vă rugăm să precizaţi numele complet al clubului.” Majoritatea persoanelor au răspuns la această întrebare cu „FC Barcelona”.Când cetăţenii români au fost întrebaţi care este, în prezent, cel mai bun producător de notebook-uri din lume, majoritatea au răspuns: „Apple”.

Lady Gaga, considerată cea mai bună cântăreață, iar Simona Halep – cel mai bun sportiv român

Întrebarea privind cel mai bun grup de muzică din lume a primit, de la majoritatea românilor, răspunsul „U2”. În categoria celui mai bun cântăreţ sau solist din lume, primul loc a fost ocupat de „Lady Gaga”. Fotbalistul Lionel Messi a ocupat locul 1 ca cel mai bun sportiv, în opinia cetăţenilor români.

Când este vorba despre calitatea persoanelor şi organizaţiilor etc., cei întrebaţi în cadrul studiului Romanian QUDAL Research au plasat-o pe Simona Halep pe primul loc ca cel mai bun sportiv român, iar locul întâi pentru cel mai bun club sportiv (indiferent de sport) a fost ocupat de clubul de fotbal FC Steaua București.

În categoria cel mai bun grup de muzică românesc, majoritatea românilor  participanţi la cercetarea QUDAL în România au menţionat Holograf, în timp ce Andra este câştigătoarea absolută desemnată de români la categoria „cel mai bun cântăreţ din România”.

În categoriile comerciale ale cercetării QUDAL, cetăţenii români numesc, de exemplu, ca furnizori al celui mai înalt nivel de calitate: Samsung (categoria: telefoane mobile); Nivea (cremă de faţă); Adidas (îmbrăcăminte sport); Orange (servicii de telefonie mobilă); Kandia (ciocolată neagră); Catena (lanţ de farmacii); Visa (card de credit) etc.

Metodologia şi grupul

Cercetarea QUDAL – QUality meDAL – România 2014/2015 (www.qudal.com ) a fost condusă de casa elveţiană ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com ), pe teritoriul României, în martie 2014, utilizând un sondaj online şi metoda CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness).  1.200 de cetăţeni români cu vârsta peste 15 ani şi utilizatori de Internet au participat în cercetare. Sondajul a acoperit întregul teritoriu al României.

Despre proiectul QUDAL

QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com ) este un proiect al casei elveţiene ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com ).

Quadal1

Proiectul QUDAL cercetează şi premiază companiile (produse, servicii, mass-media, persoanele, cultură şi sporturi etc.), oferind cel mai înalt nivel de calitate într-un anumit teritoriu – în opinia cetăţenilor, adică a consumatorilor înşişi.

Scopul proiectului QUDAL este de a atrage atenţia publicului asupra importanţei calităţii în alegerile lor zilnice şi asupra dreptului cetăţenilor la cel mai înalt nivel al calităţii, precum şi la a face mai simplu şi mai uşor pentru consumatori să găsească pe piaţă cele mai bune produse şi servicii din punct de vedere al calităţii.

Cercetarea QUDAL – QUality meDAL este în conformitate cu prevederile „Codului Internaţional pentru Cercetare de Piaţă şi Socială” adoptat de Camera de Comerţ Internaţională (ICC) şi Asociaţia Mondială a experţilor în cercetare (ESOMAR).

Este important de menţionat că cercetarea QUDAL nu măsoară cotele de piaţă sau puterea unui brand, ci numai şi numai experienţa, satisfacţia oferită de calitatea serviciului şi oferta pe piaţă, aşa cum este aceasta percepută de cei intervievaţi.

„Cercetarea QUDAL – QUality meDAL şi proiectele de acordare a premiilor trimit un mesaj consumatorilor, şi anume că numai ei au dreptul să decidă cine oferă cea mai bună calitate pe piaţă. Cu aceasta, dorim să trimitem un mesaj puternic producătorilor şi furnizorilor de servicii, că trebuie să facă un efort şi să ofere cetăţenilor cea mai bună calitate pentru banii lor”, spun reprezentanții ICERTIAS.

DESPRE ICERTIAS

ICERTIAS – Asociaţia Internaţională de Certificare este o organizaţie privată, independentă politic, cu sediul în Zurich, Elveţia. ICERTIAS (www.icertias.com) stimulează metode inovatoare de testare de piață și de cercetare la nivel local și internațional. Organizația este axată în principal pe recunoaşterea şi promovarea la nivel mondial a calității şi valorii produselor. ICERTIAS încurajează, de asemenea, armonizarea la nivel internațional a noilor metode de testare cu cele actuale cercetarea şi certificarea organizaţiilor şi promovează dezvoltarea colaborării în ceea ce priveşte testarea, cercetarea şi instrumentele de certificare, dincolo de frontierele naţionale. Operând din perspectiva consumatorului, ICERTIAS educă organizaţiile locale pentru a promova produse şi servicii testate pentru a îndeplini standardele de înaltă calitate, a oferi o valoare mai bună şi pentru a extinde această calitate pe pieţele locale şi internaţionale. Pe plan internaţional, ICERTIAS este acum cel mai bine cunoscută pentru sistemele de cercetare şi certificare BestBuy Award (www.bestbuyaward.org) şi QUDAL – Medalia calităţii (www.qudal.com).

DESPRE QUDAL – QUality meDAL

QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com) este un proiect internaţional continuu de cercetare şi premiere a produselor, serviciilor şi altor subiecte pe pieţele locale şi internaţionale care oferă cel mai bun raport calitate-preţ – bazat în exclusivitate pe experienţa şi opiniile consumatorilor. La scară globală, proiectul Best Buy Award este condus şi sprijinit de organizaţia elveţiană ICERTIAS – Asociaţia Internaţională de Certificare cu sediul în Zurich, Elveţia. În timpul cercetărilor pentru sistemul Best Buy Award, ICERTIAS cooperează cu multe organizaţii independente locale şi internaţionale, încurajând la rândul său cooperarea legată de creşterea gradului de conştientizare cu privire la importanţa raportului calitate-preţ pe piaţa locală şi la nivel global.

Foto: luxuryseekersonline.com

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus