sâmbătă , 18 august 2018

Nutriție cu beneficii: opt alimente pe care ar trebui să le mănânci

Kiwis

Nutriţioniştii au decis: există anumite produse pe care fiecare dintre noi ar trebui să le includă în alimentație. Bogate în substanţe hrănitoare, aceste opt alimente ne aduc beneficii de sănătate și frumusețe.

Kiwi

Este o vedetă în rândul antioxidanţilor. Un singur fruct conţine cantitatea zilnică necesară de vitamina C, fibre şi vitaminele A şi E. Cea din urmă, responsabilă şi cu elasticitatea pielii, se regăseşte foarte greu în rândul fructelor.

Cartofii dulci

Sunt o adevărată comoară alimentară şi sunt mult mai sănătoşi decât fraţii lor, cartofii albi: au multă vitamina A, grozavă pentru piele şi regenerarea celulară şi sunt bogaţi în vitamina C, calciu şi potasiu.

Somonul

Probabil că ați auzit cel puţin o dată cât de sănătoase sunt alimentele bogate în acizi graşi omega-5, care protejează inima. Nutriţioniştii recomandă să introducem în dieta noastră peştele gras de cel puţin două ori pe săptămână. Somonul este bogat în proteine şi fier şi nu are multe calorii.

Ciocolata neagră

Cine ar putea refuza o astfel de recomandare? Conform medicilor, ciocolata neagră contribuie la scăderea tensiunii arteriale şi ajută la menţinerea sănătăţii inimii. Atenţie, însă, aceste calităţi sunt valabile numai pentru ciocolata neagră! Ideală este cea care conţine minim 70 % cacao pură, consumată în nu mai mult de 100 de calorii pe zi.

Usturoiul

Sperie vampirii şi poate pe cei cu care stai de vorbă, dar când vine vorba de beneficii pentru sănătate, usturoiul e rege. Conţine aminoacizi, seleniu, zinc, potasiu şi fosfosr, aşa încât nu o dată s-a spus despre el că luptă împotriva cancerului şi apără prin proprietăţile sale anti-virale şi anti-inflamatorii.

Quinoa

Nu este foarte populară în România, deşi ar trebui, căci este plină de proteine şi fibre şi reprezintă o sursă bună de zinc, vitamina E şi seleniu, care s-au demonstrat că scad riscul de diabet şi boli cardiovasculare. În gastronomia sud-americană se serveşte ca garnitură, precum pastele sau orezul.

Fasolea

Are fibre insolubile, care scad colesterolul şi solubile, care încurajează curăţarea organismului. Este săracă în grăsimi şi conţine potasiu şi magneziu, care stimulează activitatea cerebrală.

Broccoli

Este un adevărat aliment-minune: bogat în vitamina A, vitamina C şi K, este considerat de specialiştii în nutriţie unul dintre cei mai mari inamici ai cancerului. De asemenea, întăreşte sistemul imunitar, scade riscul de cataractă şi menţine sănătatea cardiovasculară.

Foto: Tumblr.com

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus