joi , 23 noiembrie 2017

O iarnă fără kilograme în plus: trăiește sănătos și în sezonul rece!

Silueta iarna

Excesele culinare din perioada sărbătorilor aduc cu sine kilograme în plus, creşterea nivelului de colesterol şi a glicemiei. Și, în general, iarna avem tendința de a ne încărca farfuriile cu mâncăruri grele, care nu aduc însă niciun beneficiu sănătății. Aceste obiceiuri alimentare ne afectează în mod inevitabil silueta, însă mai mult decât atât, sănătatea organismului şi funcţionarea optimă a ficatului şi a sistemului cardiovascular.

Dr. Tania Bejan, medic specialist Ropharma, ne oferă câteva sfaturi şi recomandări pentru redobândirea vitalităţii şi readucerea organismului la echilibrul şi armonia dorită:

  • Sportul – jogging-ul, genuflexiunile, renunțatul la lift şi folosirea scărilor, plimbările în parc aduc beneficii variate la nivelul întregului corp. Practicat constant, sportul ajută plămânii şi inima să funcţioneze la parametri optimi, scade nivelul de colesterol în organism şi constituie un remediu eficient împotriva stărilor de anxietate sau depresie. Aceasta se datorează  stimulării secreţiilor de serotonină şi dopamină (hormoni ai stării de bine), ce are loc ca urmare a activităţii fizice regulate.
  • Fibrele alimentare – se găsesc în special în componenţa cerealelor integrale sau anumitor  fructe şi legume: mere, citrice, fasole, mazăre şi morcovi. Dietele bogate în fibre ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate, reglează tranzitul intestinal, scăderea nivelului de colesterol “rău” LDL şi în plus, scade tensiunea arterială ce poate fi afectată  de acumularea de kilograme suplimentare. O scădere ponderală de 0,5 – 10 kg la pacientul obez se însoţeşte de scăderea cu 10mmHg componența sistolică a tensiunii arteriale şi cu 20 mmHg componenţa sa diastolică.
  • Mierea – Principalul vinovat pentru obezitate este zahărul, fiecare gram de zahăr consumat fiind metabolizat în două grame de grăsime corporală. Specialiştii Ropharma recomandă ca după perioada sărbătorilor, zahărul să fie înlocuit cu mierea sau ştevia rebaudiană. Aceasta asigură reducerea nivelului glicemic și, simultan, reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2, stimulează secreţia biliară pentru o digestie bună a grăsimilor şi scade apetitul culinar. Ştiaţi că mierea, în combinaţie cu lămâia, intensifică arderile?  Un truc uşor de pus în practică şi în acelaşi timp foarte eficient este să începi fiecare zi bând sucul de la o lămâie, îndulcit cu una-două linguriţe de miere, şi apoi un pahar cu apă călduţă. Acest amestec sănătos creşte rata arderilor în organism şi ajută la detoxifiere. Efectele se vor vedea după câteva săptămâni, atât pe cântar, cât şi în aspectul pielii din zonele afectate de celulită. Ideal ar fi să facem un obicei din această practică, indiferent că vrem să slăbim sau doar să ne menţinem silueta.
  • Hidratarea corespunzătoare –  lipsa unui consum adecvat de lichide, în special în perioada în care alimentaţia este foarte bogată în grăsimi şi zaharuri, poate cauza blocaje intestinale şi probleme digestive. Asigurarea unei cantităţi optime de lichide ajută la stabilizarea nivelului glicemic, grăbeşte eliminarea toxinelor din organism, îmbunătăţeşte funcţionarea ficatului şi a sistemului cardiac şi menţine senzaţia de saţietate un timp îndelungat.

 Inulină și acid acetic, pentru o siluetă armonioasă

Menţinerea unui stil de viaţă sănătos şi a unei activităţi fizice regulate pot fi suplimentate şi de utilizarea unor produse cu rol în echilibrarea metabolismului. Acestea sunt importante întrucât, în perioada de iarnă, nivelul crescut al glicemiei şi colesteroului pot cauza deranjamente metabolice. Pagosten de la Ropharma este un produs destinat managementului greutăţii, conţine inulină, o fibră solubilă ce dă  senzaţia de saţietate mai multă vreme (o formă uşor administrabilă de acid acetic – oţet), fără a mări cantitatea de zahăr din sânge sau numărul caloriilor. Acesta este un remediu vechi şi recunoscut în curele de slăbire, prin  reducerea apetitului, încetinirea digestiei şi a absorbţiei intestinale,  astfel că organismul utilizează la un nivel mai scăzut caloriile din alimentaţie şi, simultan, facilitează tranzitul intestinal. În plus, studiile au demonstrat că oţetul scade nivelul colesterolului rău şi îl creşte pe cel bun.

De asemenea, inulina stimulează absorbţia eficientă a vitaminelor şi mineralelor din alimentaţie şi potenţează absorbţia de calciu, ajutând astfel la menţinerea sănătăţii oaselor. Inulina mai ajută şi la menţinerea unui nivel optim de energie şi vitalitate pe parcursul întregii zile.

Durata curelor cu Pagosten se va stabili în funcţie de greutatea corporală. O cură durează până la trei luni, urmată de o pauză de o lună, apoi administrarea se poate relua, iar comprimatele se vor administra cu 30 de minute înainte de masă.

Încă un pont: reunțați la carnea de porc, cel puțin până la sărbătorile de anul viitor!

Foto: Mirror

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus