marți , 26 septembrie 2017

Obiceiuri alimentare care-ţi afectează sănătatea

FoodFoto: tacklethefat.com

Spune-ne ce obiceiuri alimentare ai şi-ţi spunem cum stai cu sănătatea! Deşi anumite reguli alimentare sunt considerate literă de lege pentru un regim de viaţă echilibrat, chiar şi în domeniul nutriţiei se mai strecoară mituri ce ne pot afecta sănătatea.

Degresat sau fără zahăr înseamnă fără calorii

Adevărul este că în cele mai multe cazuri etichetele care afişează „Degresat” sau „Fără zahăr” sunt doar capcane, deoarece din dorinţa de a crea un produs care să fie în primul rând gustos, producătorii compensează lipsa grăsimii cu mai mult zahăr sau potențiatori  de arome şi sare, iar zahărul este înlocuit la rândul lui cu exces de sodiu, făină sau chiar grăsime. Toate aceste alimente care creează imaginea unui produs gustos şi bun pentru siluetă, doar adaugă calorii prin diferite arome artificiale. Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina dacă produsul este într-adevăr sănătos prin verificarea ingredientelor.

O alimentaţie scăzută în sodiu este indicată tuturor

Sodiul este un mineral important pentru organism ce ajută la buna funcţionare a sistemului muscular şi nervos, astfel că este recomandat ca acesta să fie menţinut la un nivel echilibrat.

Mult timp s-a discutat despre efectul negativ al sodiului asupra presiunii arteriale şi despre riscul crescut de apariţie a bolilor de inimă. Deşi este adevărat că sodiul creşte într-o măsură mică tensiunea arterială, diminuarea cantităţii zilnice de sodiu nu aduce beneficii, ci poate creşte nivelul trigliceridelor şi al colesterolului. Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu suferă de tensiune ridicată, nu este indicat să evite consumul de sare.

Ouăle sunt bogate în colesterol şi pot provoca boli de inimă

Deşi au căpătat o reputaţie proastă din cauza colesterolului care se găseşte în gălbenuş (aproximativ 211 mg/ou), asta nu înseamnă că ouăle trebuie evitate pentru a proteja sănătatea inimii. Este important să ştim că nivelul ridicat de colesterol este în primul rând consecinţa unei diete bogate în acizi graşi saturaţi şi nu a consumului unui singur aliment. Mai mult, consumul zilnic de ouă nu creşte semnificativ nivelul de colesterol, iar beneficiile acestuia depăşesc cu mult aşa-zisele pericole. Din contră, studiile au demonstrat că mâncatul ouălelor creşte nivelul de colesterol bun HDL.

Consumul de carbohidraţi afectează sănătatea

Carbohidraţii sunt o sursă importantă de energie şi se împart în două categorii importante: cei complecşi, care aduc beneficii multiple sănătăţii (cerealele integrale de secară sau ovăz, nuci, seminţe, linte, alune, mazăre), şi cei simpli, care au fost procesaţi industrial şi şi-au pierdut astfel o mare parte din fibre şi nutrienţi (dulciurile cu zahăr şi faină albă, junk food). Carbohidraţii simpli nu fac altceva decât să polueze organismul cu toxine, zahăr şi alte chimicale ce apar în urma procesării acestora. Aşadar, consumul de carbohidraţi este benefic pentru sănătate atâta timp cât este vorba de cei complecşi.

Un pahar de vin roşu pe zi este sănătos

Nu doar vinul roşu este cel care aduce beneficii organismului şi în special inimii. Berea şi alte băuturi alcoolice au acelaşi efect, atâta timp cât sunt consumate echilibrat. În general, alcoolul stimulează nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia acţionează asupra trigliceridelor, diminuând astfel riscul de a dezvolta mai târziu cheaguri de sânge ce pot provoca atacuri cerebrale. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că nu este indicat consumul zilnic de alcool şi nici depăşirea cantităţii de 100 de mililitri la o servire. În caz contrar, efectele negative vor depăşi beneficiile acestora.

(P) În cele mai multe cazuri, anumite obiceiuri alimentare drastice sunt rezultatul dorinţei de a pierde în greutate, astfel că multe persoane îşi restricţionează dieta pentru a ajunge la silueta dorită.  Ropharma oferă soluţia inovatoare  pentru o siluetă ideală fără restricţii alimentare: Pagosten, suplimentul ce reduce apetitul, menţine o senzaţie de saţietate, îmbunătăţeşte metabolismul şi stimulează absorbţia calciului.

Pagosten reprezintă o combinaţie a două componente active: penta-acetil-glucoza şi inulina. Penta-acetil-glucoza constituie o formă uşor administrabila de acid acetic (oţet). Acesta este un remediu vechi şi recunoscut în curele de slăbire ce ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge, reducerea apetitului şi menţinerea unei senzaţii de saţietate prelungite. Cel de-al doilea ingredient, inulina, este o fibră solubilă utilă în curele de slăbire datorită senzaţiei de saţietate pe care o determina, fără a creşte nivelul de zahăr din sânge sau a mări numărul de calorii. Un alt beneficiu pe care inulina îl aduce organismului se reflectă asupra sănătăţii intestinului, datorită proprietăţilor sale prebiotice, favorizând dezvoltarea bacteriilor bune şi deci, contribuind la un bun tranzit intestinal şi prevenirea bolilor digestive.

Însă, înainte de a apela la orice tip de tabletă pentru slăbit, încercați metodele naturale și întotdeauna lipsite de riscuri: o dietă de bun simț și cât mai multă mișcare!

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus