marți , 26 septembrie 2017

Șase alimente care îți păstrează inima sănătoasă

InimaFoto: khaleejtimes.com

O perspectivă pozitivă asupra vieții, capacitatea de a ne proteja de stres, cât mai multă mișcare și o alimentație „curată” – iată cheia sănătății inimii, pe care o cunoaștem cu toții. Însă, când vine vorba de felul în care ne hrănim, e binevenit sfatul unui specialist, care ne spune țintit ce alimente sunt cele mai potrivite într-un scop sau altul.

Nu doar paharul acela de vin roșu, atât de lăudat și de recomandat, ne păstrează inima în bună formă. De fapt, cunoscuta antrenoare de yoga și nutriționistă Tara Stiles spune că alcoolul, în general, fie și în cantități mici, nu ar trebui să existe în viața noastră. Dacă ne preocupă sănătatea cardiacă, atunci când deschidem frigiderul ar trebui să găsim, mai degrabă:

Vișine

Au un efect antiinflamator considerabil și un conținut ridicat de antioxidanți. Ne fac odihna mai plăcută și ne ajută să ne recuperăm mai rapid în caz de dureri musculare, inflamații și stare de slăbiciune.

Avocado

Am mai scris despre „untul vegetal”, pe care nu degeaba nutriționiștii ni-l recomandă cu atâta zel. Într-adevăr, ar trebui să ne fie nelipsit din dietă, căci contribuie la scăderea colesterolului (acela rău), reduce riscul de infarct și de accident cerebral. Și e sățios și delicios!

Merișoare

Probabil că medicul vi le-a recomandat în caz de vreo afecțiune a tractului urinar, cazuri în care acționează excelent, însă merișoarele au și alte beneficii: îmbunătăţesc sănătatea inimii şi pe cea orală, previn anumite forme de cancer şi ajută la reducerea efectelor infecţiilor.

Afine

Nu doar că sunt gustoase în atâtea combinații, dar au și un conținut generos de antioxidanți, vitamine și minerale. Contribuie la sănătatea inimii și a ochilor, îmbunătăţesc funcţiile neuronale şi previn cancerul. Totodată, încetinesc procesul de îmbătrânire.

Seminţe de dovleac

Dacă vă place să ronțăiți semințe în fața televizorului, aflați că poate fi un obicei cam prost văzut, dar foarte sănătos. Semințele de dovleac conțin proteine, fibre, magneziu, mangan, zinc și fosfor, surse importante de sprijin pentru imunitare, creșterea celulată, starea de spirit, sănătatea ochilor și a pielii.

Semințe de chia

Sunt foarte nutritive și, în același timp, au puține calorii, ceea ce ar trebui să le transforme în prietenele noastre la masă. Sunt pline de antioxidanți, de minerale și de fibre solubile, de acizi grași omega 3 (la fel ca și somonul), iar specialiștii spun că ele conțin mai mult calciu decât laptele.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus