marți , 21 noiembrie 2017

Sorin Lucaci, BookLand: „Numai prin lectură poți deveni un om liber”

Sorin Lucaci1

Sorin Lucaci este marketing coordinator al celui mai inedit târg de carte autohton, BookLand. Cu perseverență, cu eforturi consistente și, mai ales, cu dragoste autentică pentru carte, a reușit să facă din acest eveniment anual o oază de cultură și frumusețe spirituală, accesibilă oricărei persoane dornice să se dezvolte, să viseze, să se instruiască, să citească. Într-un interviu pe care ni l-a acordat recent, Sorin Lucaci ne-a vorbit despre piața cărții din România, despre Caravana BookLand aflată în prezent la Oradea și a formulat, răspunzând provocării noastre, cel mai reușit îndemn la lectură, adresat celor care încă nu au descoperit plăcerea de a ține o carte în mâini. 

De ce v-aţi gândit să înfiinţaţi un nou târg de carte, când deja piaţa aceasta este „ocupată”, iar apetitul românilor pentru citit este atât de scăzut?

În piaţă, în afară de BookLand sunt doar două târguri de carte reprezentative: Gaudeamus şi Bookfest. Restul sunt târguri ocazionale, fără a exista în acest sens o tradiţie a perioadelor de desfăşurare. Ca să folosesc o sintagmă a pieţelor de desfacere, noi suntem într-un ocean albastru, adică nu avem concurență la nivel naţional. Suntem singura Caravană de carte care acoperă aproape toată suprafaţa ţării. De aceea am şi fost primiţi cu mult entuziasm. La capitolul librarii online – pentru că avem şi o librărie online, www.book-land.ro – într-adevăr, ne aflam într-un ocean roşu, adică există o concurenţă acerbă, căreia încercam să-i facem faţă cu brio.

Apetitul românilor pentru lectură a scăzut dramatic din cauza promovării internetului, din cauza crizei economice, din cauza lipsei de educaţie şi a lipsei deprinderii fireşti de a citi, şi, bineînţeles, a altor factori de natură psihosocială.

Cum şi când a luat naştere Caravana BookLand?  

BookLand a luat naştere în anul 2011, ca o alternativă viabilă la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar în 2012 s-a poziţionat drept cel mai de anvergură proiect de acest gen din România, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice, cât şi al duratei. Iniţiativa noastră culturală a fost primită în toate colţurile ţării, cu entuziasm şi curiozitate, în acelaşi timp. Anul trecut am fost prezenţi în 39 de oraşe – am pornit la drum pe 6 martie, la Giurgiu, şi ne-am oprit abia pe 24 decembrie 2012, la Bucureşti. În fiecare oraş poposim câte șase zile, cu mici excepţii, în Bucureşti, Constanța şi Suceava am stat două săptămâni.

BookLand este un concept unic în România: târg urban de carte, organizat în centrele comerciale din marile oraşe. Coborând cartea din turnul de fildeş, motto-ul după care se ghidează este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheamă, ci îi urmează!”

Ce reprezintă în esenţă acest târg de carte?

BookLand este un târg inedit, atipic, neconvenţional, un târg pe care, vreau să cred, şi l-au dorit mulţi români. Este o caravană care, anul acesta (2013) străbate 19 oraşe ale ţării, timp de 42 de săptămâni, şi care suplineşte atât absența celorlalte târguri de profil, cât şi  lipsa fizică a librăriilor din ţară, multe desfiinţate sau intrate în insolvenţă în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât şi din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv am creat şi o librărie online (www.book-land.ro), care să rămână conectată în permanenţă la nevoia iubitorilor de carte, din fiecare oraş al ţării. Cititorii îşi pot comanda titlurile dorite şi prin intermediul acestei librarii virtuale. Primul oraş cu care am deschis stagiunea 2013 este Oradea, începând cu 5 martie, şi închidem periplul cultural pe 23 decembrie 2013, la Bucureşti. În perioada aceasta, următorul oraș în care oamenii ne pot găsi este Baia Mare. Vom fi acolo între 19 – 31 martie, la Gold Plaza, cu o ofertă impresionantă de carte.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus