vineri , 11 august 2017

Sportul în timpul sarcinii: ce tip de mișcare poți face în sezonul rece

gravidafoto

Mersul pe jos este o activitate fizică excelentă în timpul sarcinii, însă, în sezonul rece, acest obicei devine mai puțin favorabil viitoarelor mămici, care trebuie să se ferească de frig şi de vremea rea. Cu toate acestea, nu trebuie să renunţaţi la a face puţină mişcare în fiecare zi, spun medicii.

„Doar pentru că sunteţi însărcinată, nu înseamnă că ar trebui să renunţaţi la orice activitate fizică. În general, se recomandă cel puţin 30 de minute de mișcare în fiecare zi, lucru ce poate avea beneficii atât pentru viitoarea mamă, cât şi pentru copil”, spune doctorul Silviu Istoc, medic primar obstetrică-ginecologie.

De ce trebuie să faceţi mişcare în timpul sarcinii?

S-a demonstrat că activitatea fizică în timpul sarcinii este foarte benefică pentru sănătatea mamei, dar mai ales a copilului nenăscut. Iată care sunt efectele pozitive ale mişcării zilnice în sarcină:

  • ajută să vă menţineţi o greutate normală în timpul sarcinii şi după naștere
  • veți dormi mai bine și vă veți simți mai puțin obosită
  • reduce şansele de a dezvolta varice
  • reduce probabilitatea de umflare a picioarelor, gleznelor sau mâinilor
  • reduce şansele de anxietate sau depresie
  • previne durerii de spate.
  • reduce riscul de a dezvolta diabet gestațional
  • previne ridicarea tensiunii arteriale
  • reduce apariţia complicaţiilor din timpul naşterii
  • creşte rezistența copilului în timpul procesului de naştere

„Mişcarea fizică este foarte importantă în viaţa oricărui om, însă activităţile realizate trebuie să fie alese în funcţie de starea de sănătate şi de alte condiţii din viaţa fiecăruia, precum perioada de sarcină. Mișcarea protejează organismul de apariţia afecţiunilor, păstrează o greutate constantă şi eliberează tensiunile cumulate, care ne fac rău. Femeia însărcinată trebuie să ştie că are nevoie de mişcare pentru a-şi menţine cea mai bună stare de sănătate”, spune dr. Silviu Istoc.

Ce este indicat să faceţi?

„Încercaţi să introduceţi activitatea fizică ca parte din rutina zilnică. Nu evitaţi să faceţi mişcări uşoare, care să nu vă solicite foarte mult, iar dacă sunteţi adepta mersului pe jos, nu vă îngrijoraţi că frigul de afară vă va opri, există alternative eficiente care să vă menţină starea de sănătate şi în sezonul rece”, spune dr. Silviu Istoc.

  • Alegeţi întotdeauna scările, şi nu liftul
  • Înotul este foarte sănătos, acţionează toţi muşchii şi relaxează corpul şi mintea în întregime
  • Dacă vă place să dansaţi, puteţi face din asta o alternativă pentru când este frig şi urât afară. Daţi drumul la muzica preferată şi faceţi mişcări ușoare!
  • Exerciţiile pelvine pe podea sunt, de asemenea, importante în timpul sarcinii şi sunt recomandate pentru toate femeile gravide. Ele pot contribui la întărirea muşchilor planşeului pelvian, care pot fi supuşi unei presiuni în timp sarcinii şi mai ales în timpul travaliului.

„Scopul activităţii fizice în timpul sarcinii este să vă menţină un nivel bun de sănătate pe tot parcursul sarcinii. Însă, trebuie să ştiţi că modificările hormonale din timpul sarcinii pot afecta muşchii şi ligamentele, iar articulaţiile pot deveni mai permisive şi mai mobile în timpul sarcinii. De aceea trebuie să alegeţi activităţile fizice care să nu vă rănească”, completează dr. Silviu istoc.

Ce nu este indicat să faceţi?

După 16 săptămâni de sarcină, nu ar trebui să mai faceţi exerciţii în poziţia întinsă pe spate. De asemenea, evitaţi scufundările în timpul sarcinii, pentru că există pericol de a dezvolta probleme, cum ar fi boala de decompresie. Cu sporturile de contact, vă confruntați, de asemenea, cu riscul de a fi lovită în abdomen. „Evitaţi orice activitate fizică care va solicită foarte mult şi încercaţi să vă protejaţi în aşa fel încât să nu vă răniţi abdomenul, căci ar putea afecta copilul. Astfel de activităţi includ echitaţie, schi alpin, hochei pe gheaţă, gimnastică şi ciclism, care trebuie excluse în perioada sarcinii”, explică dr. Silviu Istoc.

Măsuri de precauţie pentru gravide

Există câteva alte lucruri pe care ar trebui să le luaţi în calcul atunci când realizaţi activităţi fizice în timpul sarcinii:

  • Aveţi grijă să nu vă supraîncălziţi în timpul antrenamentelor. Asiguraţi-vă că beţi multe lichide pentru a preveni deshidratarea şi leşinul.
  • Nu lăsaţi nivelul glicemiei să fie prea scăzut. Dacă realizaţi o activitate fizică, asiguraţi-vă că aţi mâncat suficiente calorii.
  • În cazul în care călătoriţi la altitudini mari, ar trebui să aveţi mare grijă. Odihniţi-vă cât mai mult posibil în toate zilele pe care le petreceţi acolo întrucât fluxul de sânge este redus, şi asta poate afecta copilul.
  • A se evita înotul în ape cu temperatura de peste 32 ° C
Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus