Anul acesta românii care fac cumpărături online au declarat că intenționează să ofere celor dragi cadou articole de îmbrăcăminte și produse cosmetice.
Conform unui studiu Compari.ro realizat în luna octombrie 2015 de GKI Digital, cei care fac cumpărături online au în topul preferințelor patru categorii diferite de produse: articolele de îmbrăcăminte sunt cele mai dorite – 64%, urmate de produsele cosmetice care s-au dezvoltat tot mai mult în ultima perioadă – 48% și jucăriile pentru copii – 45%, lăsând pe locul 4 produsele electronice cu 43%.
Când vine vorba de alegerea unui produs, sunt două criterii majore după care se ghidează: calitatea și prețul acestuia. Suma totală pe care o vor aloca cadourilor este estimată la 570 RON, intenționând ca pentru un singur dar să ofere aproximativ 96 RON.
Cadourile sunt oferite în primul rând pentru cei din familie, aleasă de 64% dintre cei intervievați, iar una din două persoane va oferi cadouri și rudelor apropiate. În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni și 10% își vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunosținte.
Cei mai mulți dintre noi căutăm cadouri pe Internet
În ceea ce privește sursele care îi inspiră pe români în alegerea cadourilor, 73% dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe Internet și 47% din materiale promoționale și flyere. Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspirație se află chiar abordarea directă a destinatarului.
De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenți urmăresc ofertele magazinelor online și 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a prețurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.
În următoarea lună 87% dintre cei intervievați plănuiesc să achiziționeze cadourile de Crăciun din magazinele online și 57% vor fi prezenți și în centrele comerciale, magazinele tradiționale și de specialitate fiind a treia opțiune, la o distanță considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievați declarând că vor cumpăra cadouri de aici.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de persoane, dintre care 58% bărbați și 42% femei. Mai mult de jumătate dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 30-50 de ani și au studii superioare. În plus, 91% dintre respondenți au efectuat cumpărături online măcar o dată.
Semnat de LaRevista.ro