joi , 23 noiembrie 2017

Trei rețete rapide cu spanac

PG 065

Vă propun trei rețete rapide şi uşoare, pe bază de spanac, care vor fi agreate mai ales de persoanele dornice să se mențină în formă sau să slăbească simplu şi sănătos.

Spanacul e o legumă care, datorită multiplelor sale virtuți terapeutice, nu ar trebui să lipsească din alimentația noastră, primăvara. Având un conținut ridicat de apă şi fiind bogat în calciu, magneziu, potasiu, vitamina C, A, K, fier şi flavonoizi, spanacul este benefic în numeroase afecțiuni: în bolile cardiovasculare, în cele inflamatorii, ale tubului digestiv (sucul de spanac verde combate constipația foarte eficient), previne cancerul ovarian, cel de prostată şi, lucru ştiut de toată lumea, combate anemia de primăvară. De aceea, el este recomandat mai ales în dieta copiilor rahitici, a femeilor gravide,  a persoanelor în vârstă şi a celor aflate în convalescență.

La fel ca şi în cazul altor legume cu frunze verzi, spanacul, cu cât e mai puțin preparat termic, cu atât îşi păstrează mai mult proprietățile curative. Deci, recomandarea ar fi să profităm de el în stare crudă, preparat la aburi, călit foarte puțin sau la o temperatură de până la 40 grade.

Iată și rețetele:

Smoothie verde (suc verde) de spanac

O legătură de spanac, spălată şi scursă, se amestecă în blender cu o banană, sucul de la jumătate de lămâie şi un morcov sau măr, la care adăugăm apă, în funcție de consistența dorită. Se bea dimineața, avînd un puternic efect laxativ.

Alte variante pe care le puteți încerca sunt cele de:

– spanac şi măr, morcov, zeamă de lămâie, frunze de pătrunjel şi apă;

– spanac, apă, portocală şi morcov;

– spanac, împreună cu avocado, lămâie şi banană.

Pe măsură ce veți experimenta mai multe combinații de smoothie, vă veți putea opri la cea preferată.

Salată de spanac

Ingrediente: 2 legături de spanac, 1 avocado tocat cuburi, zeama de la jumătate de lămâie, zahăr brun, ulei presat la rece, sare, ceapă şi usturoi verde tocat, câteva foi de salată verde, pătrunjel verde şi, opțional, morcov ras sau ridichi, pentru mai multă culoare.

Amestecăm totul, iar deasupra turnăm sosul din ulei, lămâie, zahăr şi sare. O variantă octo-lacto-vegetariană este cea cu felii de ou fiert.

Mâncărică rapidă cu spanac

Într-un wok sau o tigaie, unse cu ulei, punem spanacul spălat, scurs şi rupt în bucăți sau tăiat în fâșii potrivite. Acoperim vasul, lăsăm pe foc 10 minute, iar apoi adăugăm câțiva căței de usturoi pisați şi sare. Mai putem pune ceapă verde sau pătrunjel.

Dacă ți-au plăcut rețetele sau ai una pe care vrei să ne-o împărtăşeşti, poți să ne laşi un comentariu. Poftă mare şi … sănătoasă!

Foto: www.topfoodfacts.com

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus