sâmbătă , 25 noiembrie 2017

Verde la sănătate! Fructe și legume de pus la loc de cinste

Mix of green vegetables and fruits on rustic backgroundFoto: tumblr.com

Fructele şi legumele verzi ar trebui să ocupe loc de cinste în meniul nostru zilnic. Asta pentru că ele conţin clorofilă, care reglează tranzitul intestinal şi are un puternic rol detoxifiant. Graţie compoziţiei lor, alimentele verzi compensează carenţa de minerale şi vitamine, mai ales cele din grupa B, ajută la sănătatea vederii, a oaselor şi a danturii şi sunt cei mai de nădejde parteneri într-o cură de slăbire.

Salată verde, spanac, urzici, brocolli

Sunt ridicate în slăvi de specialiştii în nutriţie, pentru că sunt bogate în antioxidanţi şi îmbunătăţesc tonusul psihic şi asigură energie, fără să încarce organismul. La o porţie de carne pe grătar, de exemplu, putem alege pe post de garnitură o salată verde proaspătă sau câteva linguri de spanac, urzici sau brocolli. De asemenea, delicioasă şi săracă în calorii este varza de Bruxelles, în timp ce pătrunjelul, cimbrul, mărarul sau menta sunt ierburi miraculoase care nu doar că nu îngraşă, dar conferă aromă fiecărei mese.

Bonus: Spanacul conţine acid folic şi vitamina B, care luptă împotriva depresiei şi atenuează efectele oboselii.

Ceapă verde, mazăre, fasole, ardei gras, castraveţi, măsline

Fiecare ne asigură o mulțime de vitamine şi minerale și ţin departe de kiloramele în plus, dacă sunt corect combinate. Ceapa verde aduce un plus sa savoare unei ciorbe fără grăsimi, mazărea este gustoasă şi săţioasă, ardeiul gras reglează activitatea inimii, castraveţii au efect detoxifiant, în timp că măslinele au grijă de digestie. Atenţie, însă: fasolea cu carne nu-i tocmai o idee bună, nici mazărea alături de sosuri grele!

Bonus: Un pumn de măsline verzi, consumate o dată la două zile, îţi vor face pielea mai frumoasă!

Mere, avocado, pere, struguri, kiwi, lămâi

Sunt fructe pe care ar trebui să le găsim oricând în frigider, la îndemână pentru momentele în care ne e poftă de o gustare sănătoasă. Celebra zicală “un măr pe zi ţine doctorul departe” şi-a demonstrat veridicitatea deja, aşa încât am putea să ne facem un obicei din a mânca cel puţin unul zilnic. Blamate în curele de slăbire, perele şi strugurii nu îngraşă, atâta timp cât alimentaţia noastră este echilibrată şi săracă în grăsimi. Kiwi este un bun inhibator al apetitului, iar lămâile verzi sunt excelente în mâncăruri, dar şi în paharul nostru cu apă!

Sfat: Pentru bunul mers al digestiei, nu mânca fructe după masă, ci cu cel puţin o jumătate de oră înainte!

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus