vineri , 14 decembrie 2018

Zoli Tóth: Nu vreau să schimb nimic în muzică, ci să aduc în atenţia publicului valori autentice

Zoli

Pe 15 aprilie 2013, Zoli Tóth, alături de compania Star Management, pe care o conduce împreună cu Anca Lupeş, organizează gala On Air Music Awards, eveniment ce îşi propune să onoreze excelenţa în industria muzicală românească, să pună în valoare cât mai multe genuri muzicale aflate la graniţa mainstream-ului şi să sprijine dezvoltarea viitorilor muzicieni. De curând, Zoli ne-a vorbit despre evenimentul ce va avea loc la Teatrul Național și despre ambițiile sale în ce privește recunoașterea artiștilor autentici din muzica autohtonă.

Avem, într-adevăr, o industrie muzicală în România?

Când vorbim despre o industrie, trebuie să ne gândim la bani, taxe, impozite etc. Toate acestea le avem şi noi în România, dar stăm puțin mai prost la investiţiile care ar trebui să se facă din cele enumerate mai sus.

Care sunt, în opinia ta, adevăratele valori din muzica românească, pe care intenționați să le puneți în lumină în cadrul galei On Air Music Awards?

Pe lângă categoriile clasice de nominalizaţi, cum ar fi cea mai bună voce feminină, cel mai bun videoclip, cel mai bun dance, cel mai bun hip-hop etc., am încercat să aducem în lumina rampei şi oamenii din spatele artiştilor, care merită la fel de mult să fie recunoscuţi. Avem categoriile cel mai bun promoter, compozitorul anului, cel mai bun text în limba română – să recunoaştem că nu stăm foarte bine la acest capitol, iar orice textier bun trebuie încurajat. Avem şi categorii noi şi genuri muzicale care la alte gale nu se bucură de o mare popularitate: cel mai bun folk, cel mai bun rock alternativ. Acordăm şi premiul pentru întreaga carieră, astfel pot spune că am acoperit toate valorile muzicii româneşti.

Cum ați ales membrii juriului? Mă gândesc la recentul scandal de la Eurovision, legat de Lumința Anghel… Cum vă asigurați ca ați ales oamenii potriviți?

Juriul este format din profesionişti din show business-ul românesc, reprezentativi pentru domeniul lor şi foarte respectaţi în branşă. Avem directori de case de producţie, oameni din radio şi televiziuni, jurnalişti de specialitate, organizatori de concerte şi festivaluri, regizori, muzicieni. Nu am făcut cunoscută componenţa juriului până acum şi nu o vom face decât după anunţarea câştigătorilor, pentru a-i feri de tentaţia influenţării. Este unul dintre elementele specifice acestei gale, alături de independenţa faţă de orice casă de producţie, televiziune sau radio muzicale. Jurizarea se va desfăşura atât la modul general, cât şi pe comisii de specialitate, iar centralizarea voturilor va fi făcută de Deloitte România, aceeaşi firmă care auditează şi Premiile Grammy. Avem toate premisele ca această gală să devină una de referinţă în showbiz-ul autohton şi orice artist să îşi dorească un premiu Buzz, numele pe care l-am acordat trofeelor.

Cum îl vezi, personal, pe Artistul Anului în România? Cum l-ai descrie?

Artistul anului va fi ales în seara evenimentului, 15 aprilie, chiar în sală, de către public. Astfel, publicul va decide cine este câştigător din lista artiştilor nominalizaţi. Deci, nu este alegerea juriului, este artistul publicului. Dar, dacă m-ai întrebat cum l-aş vedea eu pe acest artist, el trebuie să fie talentat, să fie respectat printre colegi, să reprezinte un model atât din punct de vedere artistic, cât şi uman, să îşi folosească cu înţelepciune talentul şi să nu îl irosească, să îi respecte pe ceilalţi artişti şi să îi susţină, să ne reprezinte în lume; şi aş putea să mai continuu cu nişte trăsături, dar mă tem că aş deveni cam utopic.

Cât de dificil v-a fost să găsiți sponsori pentru eveniment, în perioada asta?

Nu pot spune că a fost extrem de dificil să găsim susţinerea financiară pentru On Air Music Awards, dar nici foarte uşor. Am noroc că, în trecut, am realizat proiecte importante, credibile şi de succes, alături de Star Management, aşa că portofoliul şi seriozitatea ne-au ajutat mult. Apa Nova Bucureşti, împreună cu Primăria capitalei şi Aqua Carpatica, au ales să ne susţină financiar şi să ne acorde încrederea că se vor asocia unui eveniment unic. Mai avem şi voluntarii care ne ajută cu organizarea, înainte şi în ziua evenimentului, iar Asus va facilita transmiterea galei online, pe pagina de Facebook. Scenotehnica este asigurată de FIVE’s, una dintre cele mai serioase companii de specialitate din Romania. Avem şi alţi parteneri pe care nu îi vom numi, dar cărora le mulţumesc de pe acum. În total, costurile evenimentului au ajuns la peste 100.000 euro.

Ce e în plus și ce e în minus în peisajul muzical autohton?

Dacă vorbim despre plusuri, atunci trebuie să spunem că suntem foarte ambiţiosi şi creativi, iar ca minusuri: artiştii încă investesc puţin în echipa din spatele lor.

Care este primul lucru care ai vrea să se schimbe în muzica noastră?

Nu vreau să schimb nimic, ci să aduc în atenţia publicului valori autentice care trebuie să fie în lumina reflectoarelor. Oameni care au muncit mult pentru a ajunge în vârf, persoane care merită aplauze din partea profesioniştilor.

Intrarea, pe bază de invitație

Intrarea, pe bază de invitație

Cei mai importanţi artişti români activi în 2012 vor fi premiaţi în cadrul galei On Air Music Awards, la care intrarea se va face doar pe bază de invitaţie, cu exceptia a 100 de bilete scoase la vânzare. Banii obţinuţi din vânzarea celor 100 de bilete vor fi donaţi unei şcoli de muzică. Prima ediţie a galei On Air Music Awards va avea loc la Teatrul Naţional din Bucureşti.

Mai multe detalii despre nominalizări şi eveniment pot fi găsite la www.onairmusicawards.ro.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus