luni , 19 august 2019

Efectele slăbirii haotice. Cum să-ți menții greutatea fără să-ți riști sănătatea

slabire

Cine nu-şi doreşte să arăte bine, să fie în formă şi plin de vitalitate? Toţi, dar puţini sunt cei care urmează paşii cei mai sănătoşi către această ţintă. Reprezentantele sexului frumos, cu precădere, au tendinţa de a exagera în preocupările lor legate de siluetă şi frumuseţe şi ajung să facă greşeli cu urmări nefericite asupra corpului lor.

Sigur, presiunea socială este foarte mare, căci mass-media promovează modele silfide, care zâmbesc răvăşitor de pe coperte glossy, deşi trupul le este înfrumuseţat prin Photoshop. Astfel, după ce discută despre bărbaţi, femeile au ca tema favorită de şuetă dietele: în timp ce unele se laudă că au mai scăpat de un colăcel din jurul abdomenului, altele privesc în pământ cu vinovăţie, mărturisind cu obidă că s-au mai îngrăşat 300 de grame. Sfârşesc, apoi, prin a-şi prezenta reciproc cele mai noi găselniţe în materie de diete şi fâcând schimb de regimuri, obligatoriu dintre cele „cu rezultate rapide”. Stresul devine şi mai mare înainte de evenimente importante sau la începutul verii, când toate femeile şi-ar dori un trup de sirenă, care să întoarcă priviri pe plajă.

Evită regimurile-fulger!

Aici intervine elementul periculos: când îţi doreşti atât de mult să scapi de kilogramele în plus, încât ai face aproape orice să ajungi la dimensiunile mult visate. Regimurile-fulger au însă efecte negative asupra întregului organism: afectează activitatea cardiacă, provoacă stări bruşte de slăbiciune, ameţeli şi vertij repetitiv şi influenţează negativ calitatea pielii, care devine flască şi are mari şanse să dezvolte vergeturi. Ironia tristă constă însă în faptul că toate kilogramele pierdute se pot întoarce înapoi, aducând cu ele şi altele, ca într-un cerc vicios cunoscut sub numele de „efectul yo-yo”. Explicaţia ne-a oferă specialiştii în nutriţie: în timpul unei diete drastice, pe care o femeie o urmează preţ de maxim două săptămâni, corpul, privat de o serie de alimente cu care era obişnuit, intră în alertă, astfel că în momentul revenirii la un regim normal, are tendinţa de a acumula şi mai mult, ca pentru a-şi face provizii pentru eventualele „vremuri grele” ce vor urma. „După ce constată că s-a îngrăşat la loc, femeia respectivă încearcă o nouă dietă, iar rezultatele sigur că vor întârzia să apară, pentru că ea are acum şi mai multă grăsime de eliminat. Există riscul ca, atunci când va vedea că nu mai reuşeşte să slăbească, femeia să aleagă haotic şi disperat mai multe tipuri de diete, pe care să le pună în aplicare succesiv, dereglându-şi nu doar capacitatea de a pierde în greutate, ci întregul organism”, explică experta în nutriţie Angela Montgomery, de la American Health & Nutrition Association.

Ambiția și perseverența, cheia succesului

Înainte de toate, înarmează-te cu ambiţie şi perseverenţă când porneşti la un drum precum regimul de slăbire. Nu face schimbări bruşte în stilul tău de viaţă şi nici nu te aştepta la rezultate vizibile într-un timp foarte scurt! Ideal este să consulţi un nutriţionist şi să alegi un program de scădere în greutate care să se întindă pe mai multe luni, şi pe care să-l asociezi cu diferite forme de mişcare. Dacă serciviile unui specialist nu-ți sunt la îndemână, încearcă să aplici regulile clasice, de bun-simț, ale unei alimentații echilibrate. Este singura variantă viabilă și sănătoasă pentru a ajunge la silueta dorită şi pentru a te menţine într-o formă de admirat pentru tot restul vieţii.

Câteva trucuri care funcționează

  • Respectă indicaţiile nutriţioniştilor, care ne învaţă să mâncăm trei mese pe zi şi două gustări.
  • Există o lege sfântă în materie de regimuri: nu mânca nimic cu cel puţin trei ore înainte de culcare.
  • Fă mișcare! Cât poți de frecvent și de orice fel îți place!
  • Când eşti la masă, chiar dacă simţi că ai vrea să mănânci şi farfuria, acordă-ţi 15 minute de pauză în care să îţi dai seama dacă îţi mai este cu adevărat foame.
  • Uită de produsele de la fast-food, de sticsuri şi cipsuri şi ronţăie, în schimb, fructe uscate şi legume crude.
  • Stai departe de produsele de patiserie şi limitează serios consumul de pâine.
  • Nu asocia niciodată carnea cu garnituri precum cartofii sau orezul (decât dacă e vorba de peşte).
  • Mănâncă frecvent supe şi ciorbe, preferabil fără pâine, şi bea multă apă și ceaiuri neîndulcite.

Foto: atlantablackstar.com

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus