marți , 27 iulie 2021

Sorin Lucaci, BookLand: „Numai prin lectură poți deveni un om liber”

Financiar vorbind, este un târg de carte o afacere bună?

Financiar vorbind, un târg de carte nu este o afacere profitabilă. Cu siguranţă nu te poţi îmbogăţi doar din vânzarea de carte. Un târg de carte poate fi, cel mult, o pasiune, dar o pasiune foarte mare, trebuie să iubeşti cartea ca să faci asemenea sacrificii, iar noi, cei de la BookLand, şi aici vreau să mulţumesc întregii echipe, iubim cartea, indiferent că este în formă tipărită sau digitală.

Dacă ar trebui să convingeţi un om să citească, ce i-aţi spune?

Să conving un om să citească? Numai prin lectură, prin informaţie, prin instruire poţi deveni un om liber. Pentru a se dezvolta plenar, pentru a deveni OM CHEIE – îmi place mult sintagma asta – trebuie să te instruieşti permanent, să citeşti, să fii conectat la izvorul înţelepciunii universale; ştiu că sună puţin pompos, dar degeaba ai o căruţă de bani, dacă tu nu ai evoluat ca OM. Banii reprezintă un surogat. Imaginează-ţi un om foarte bogat, şi unde singura lui avuţie sunt banii, casele, maşinile, iar peste noapte le-ar pierde pe toate. Acest om, fără o motivaţie interioară, fără înţelepciune, îşi pierde orice resort, orice punct de sprijin. De ce? Pentru că motivaţia lui era exterioară – banii, partea materială. A pierdut nişte pârghii care îl ţineau ancorat în realitate.

În ce oraşe aţi avut cele mai bune vânzări în 2012, cel mai mare succes?

Cel mai mare succes, de departe, l-a reprezentat Braşovul. Într-adevăr este un oraş turistic şi asta s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori care au trecut pragul Caravanei BookLand, în Piaţa Sfatului. După Braşov, aş putea să menţionez într-un fel de top, Timişoara, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Baia Mare.

Ce tip de carte se vinde cel mai bine la târgul dvs.?

Beletristica în proporţie de 44% (în general literatura universală contemporană de la editura Polirom), dar şi SF, de la editura Nemira, eseuri şi critică literară de la Ideea Europeană.

Cărţile pentru copii (poveşti) dar şi cărţile educative au o pondere semnificativă, 27%; părinţii alocă bugete considerabile pentru cartea şcolară şi educativă. Apoi, cărţile pentru mămici, cărţile de parenting –  „Cum să creştem un copil sănătos”, „Dezvoltă încrederea în sine a copilului tău”, CD-uri şi DVD-uri, precum şi cărţi aspiraţionale, motivaţionale, psihologie şi de dezvoltare personală de la Editura Trei. O pondere de 17% o au cărţile cu profil economic: business, marketing, relaţii publice, management.

Ce aşteptări aveţi pentru anul 2013?

Avem aşteptări foarte mari în 2013, mai ales că am schimbat puţin strategia de promovare a cărţii. Spre deosebire de anul trecut, în 2013 vom poposi câte două săptămâni în fiecare oraş, timp suficient, spunem noi, pentru iubitorii de carte să ne viziteze. De asemenea, în trei sferturi din locaţii vom fi prezenţi în piaţete şi parcuri, spaţii neconvenţionale şi, în acelaşi timp, foarte accesibile publicului cititor. Ne dorim să satisfacem dorinţa de cultură şi, implicit, de lectură a tuturor booklander-ilor, sperăm să nu-i dezamăgim. Venim cu peste 6000 de titluri de la 100 de edituri, deci o ofertă consistentă de carte, muzică, film şi jocuri.

Semnat de

Tu ce crezi?

Adresa de email nu va fi facută publică.Câmpuri obligatorii *

*

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *

Navighează pana sus